לא משנה מה אתם מחפשים, אם אתם רוצים לרכוש מוצר מסוים או שירות כלשהו, מה יהיה הדבר הראשון שתעשו? נכון מאוד; אתם תפנו לגוגל. ישנה בדיחה שאומרת שאם רוצים לקבור מישהו ושלא יגלו זאת לעולם, מומלץ לקבור אותו בעמוד התוצאות השני של גוגל.
חשבו על זה; מתי חיפשתם משהו בגוגל והגעתם לדף התוצאות השני? כיום קידום אתר, SEO וקידום אורגני ברשתות החברתיות הם חלקים בלתי נפרדים מקידום העסק. אז במקום לשים את כל הכסף על קידום ממומן, התחילו להשקיע בקידום אתר ובקידום האורגני של העסק שלכם. במאמר זה נסביר איך SEO וקידום אורגני ברשתות החברתיות תומכות זו בזו, ולמה כדאי לכם להתחיל להשקיע בזה הרבה יותר.
הקשר בין גוגל לרשתות החברתיות – ההיסטוריה
בשנת 2010 טען דני סאליבן שהאלתגוריתם של מנועי החיפוש אינו מתייחס לאותות מפייסבוק אבל כן לוקח בחשבון אותות מטוויטר. הוא טען שציוצים חוזרים הם בעלי חשיבות ובכך נוצרה דרך ליצור סמכותיות של אתר. שבועיים לאחר פרסום מאמר זה, מאט קאטס, בכיר בגוגל, אישר כי אכן קבלת אותות מן הרשתות החברתיות משפיעים על הקידום האורגני בגוגל. מה אנו למדים מכך?
בסופו של דבר הרשתות החברתיות הן אתרים לכל דבר ועניין, והאלגוריתם של גוגל מזהה את התוכן באתרים הללו באותו האופן בו הוא מזהה תוכן מאתרים אחרים.
הקשר בין גוגל לרשתות החברתיות – ההווה
כיום אנו יודעים לומר כי ישנו קשר ההולך ומתהדק בין גוגל לרשתות החברתיות. כאשר אנו מתעסקים בקידום אתר אנו מנסים לשלוח סימנים למנוע החיפוש של גוגל, על מנת שיבין כי מדובר בתוכן איכותי ורלוונטי לגולש, ובכך הוא יציג אותו גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש. כאשר אנו מקבלים הרבה שיתופים, לייקים ועוקבים ברשתות החברתיות שלנו, זה הוא סממן לגוגל כי התוכן באתר שלנו הוא תוכן רלוונטי מאוד. ככל שהפרופיל של העסק שלנו ברשתות החברתיות הוא חזק ומתוחזק יותר כך זה ישפיע לטובה על קידום אתר והנוכחות שלו במנוע החיפוש תהיה חזקה יותר גם היא. אספקט נוסף שיש להתייחס אליו הוא המודעות ברשתות החברתיות: השלב הראשון במשפך השיווקי הוא כמובן ה-AWARENESS, קרי, לעורר מודעות למותג ולהכניס אותו לתודעה. המודעות הללו ברשתות החברתיות מעוררות את המודעות לאתר שלנו ומכניסות אותו לתודעה של קהל הלקוחות הפוטנציאלי, ובכך יכולות להעלות את כמות החיפושים בגוגל שקשורים למותג שלנו, וככל שגוגל יראו שאנחנו רלוונטים, כך גם נוצג יותר.
אמנם פייסבוק וגוגל הן אויבות מרות, אך נראה שבשנים האחרונות שתי החברות מבינות שהן לחלוטין משלימות אחת של השנייה, ובשנים האחרונות חיפושים בגוגל יכולים להניב לנו גם ציוצים בטוויטר. האם בעוד כמה שנים נראה גם קישורים המפנים לפייסבוק או לאינסטגרם? אנחנו כמעט בטוחים שכן.