שמן זית לשיפור הזכרון 

שמן זית מכיל כל כך הרבה ויטמינים ותרכובות אשר הוכחו במחקרים רבים כטובים לבני האדם ועל אחת כמה וכמה, עבור הזיכרון האנושי לשמו התכנסנו.

תוכן עניינים

שמן זית איכותי הוא מרכיב עיקרי ידוע בתזונה הים תיכונית בפרט וכן בכל רחבי העולם. הפופולאריות שלו הולכת ומתרחבת אף יותר בזכות היתרונות הבריאותיים הרבים שלו. בשנים האחרונות, חוקרים הפנו את תשומת לבנו ליתרונות הקוגניטיביים הפוטנציאליים של שמן זית, במיוחד להשפעותיו על הזיכרון. איך זה קורה? האם מדובר בהשפעות חיוביות? ואם כן, האם הוכח כי שמן הזית באמת טוב לנו? המשיכו לקרוא ובואו ללמוד עוד על אחד השמנים המיוחדים ביותר בכדור הארץ. 

4 דברים שכדאי לדעת על הקשר בין שמן זית איכותי והזיכרון האנושי 

אנחנו בישראל אוהבים מאוד שמן זית. אנחנו צורכים אותו כחלק ממזונות מטוגנים, תיבול לסלטים ולמתקדמים, גם בכף של בריאות בשיא החורף. הוא מכיל כל כך הרבה ויטמינים ותרכובות אשר הוכחו במחקרים רבים כטובים לבני האדם ועל אחת כמה וכמה, עבור הזיכרון האנושי לשמו התכנסנו. ובכן, אספנו כמה מהיתרונות של שמן זית איכותי לזיכרון האנושי, והנה הן כאן לפניכם:

  • פוליפנולים – אלו הן תרכובות טבעיות בעלות תכונות נוגדות חמצון, המצויות בריכוז גבוה בשמן הזית. נוגדי חמצון עוזרים להגן על המוח מפני ירידה קוגניטיבית ואובדן זיכרון. מחקרים מצאו שפוליפנולים בשמן זית יכולים לשפר את הזיכרון והלמידה אצל בעלי חיים, וישנן עדויות הולכות וגדלות המצביעות על כך שיש להם יתרונות דומים עבור בני אדם.
  • חומצות שומן בריאות – שומנים אלו חשובים לבריאות המוח, מכיוון שהם עוזרים לבנות ולתחזק את קרומי התאים שבו. הוכח מחקרית כי תזונה עשירה בשומנים אלו, כולל שמן זית, משפיעה לטובה על התפקוד הקוגניטיבי בקרב מבוגרים.
  • אולאוקנתל (Oleocanthal) – זוהי תרכובת טבעית שהוכחה כבעלת תכונות אנטי דלקתיות. החשיבות בכך טמונה בעובדה שדלקת נחשבת לחלק אינטגרלי במחלות כרוניות רבות, כולל מחלת אלצהיימר וצורות אחרות של דמנציה. על ידי הפחתת דלקת במוח, התרכובת עשויה לסייע בשיפור הזיכרון והתפקוד הקוגניטיבי.
  • ויטמין E – שמן זית איכותי עשיר בויטמין זה, הנקשר באופן ישיר לשיפור התפקוד הקוגנטיבי. הוא נוגד חמצון רב עוצמה המסייע בהגנה על המוח מפני נזקים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. 

חלק בלתי נפרד מהתזונה שלנו והבריאות שלנו

כאן בישראל, שמן זית איכותי הוא חלק חשוב בתפריט היומי שלנו, כך שאנו צורכים אותו בכל מקרה כמעט בכל ארוחה. למרבה המזל, כך אנו נהנים מהיתרונות הרבים שלו עבור הזיכרון האנושי. חומצות השומן שהוא מכיל, הויטמינים והתרכובות, כולם הוכחו מחקרית כמשפרים את התפקוד הקוגניטיבי וכמגנים מעולים על המוח שלנו. כך, הוספת שמן זית לתזונה היא דרך פשוטה, טעימה ויעילה לשמור על בריאות המוח ולשפר את הזיכרון. עם זאת, חשוב לזכור לצרוך את שמן הזית במידה, שכן עדיין מדובר

* כל האמור באתר מאניטיים הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

ליאור שפירא

ליאור שפירא

מקדמת אתרים בגוגל (SEO), קוראת עיתונות כלכלית מגיל 14, מנהלת עסק ומשק בית. מאמינה בתכנון קדימה, בעצלנות מתוכננת מראש ושעבודה נועדה לשרת את אורח החיים שאנחנו רוצים. שמחה שיש לאנשים יותר כסף פנוי ודברים טובים לעשות עם הזמן שלהם.

שיתוף

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

לקריאה נוספת

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים