מתי יש לשכור את השירותים המקצועיים של רואה חשבון?

שירותי ראיית חשבון יכולים לסייע גם לשכירים וגם וגם לבעלי עסקים. הם יכולים לעשות לחשב לנו מס כך שנשלם פחות מיסים ולסייע לנו בענייני חשבונות שונים.

תוכן עניינים

יש שירותים שכל אחד צריך, כמו רופא שיניים, רופא משפחה או מוסכניק, כך גם כל אחד צריך שיהיה לו רואה חשבון קבוע. שירותי ראיית חשבון יכולים לסייע גם למי שעובד כשכיר וגם לבעלי עסקים. רואה החשבון יכול לעשות לנו חישוב מס כך שנשלם פחות מיסים והוא יכול לסייע לנו בענייני חשבונות שונים. כדאי לעבוד באופן צמוד עם רואי חשבון קבועים לאורך כל השנה או לפחות לפני הזמן של הגשת מסמכי המס השנתיים שלנו מס הכנסה.

רואה חשבון – לעוסקים מורשים

רואה חשבון יכול לסייע מאוד לעוסקים מורשים. קיימת חלוקה בארץ בין עוסק פטור ועוסק מורשה. לעוסק פטור מותר להכניס עד כ102,000 ₪ בכל שנת מס בעוד שלעוסק מורשה אין הגבלת הכנסה. עוסק פטור לא חייב לשלם מע"מ בעוד עוסק מורשה כן חייב. רואה החשבון שלנו יוכל לייעץ לנו איזה סוג עסק כדאי לנו לפתוח במס הכנסה והוא יוכל לסייע לנו גם בתשלומי המס למס הכנסה.

מהן מדרגות מס?

מדרגות מס הן נושא מרכזי בראיית חשבון. בישראל ככל שמרוויחים יותר מדי חודש כך סכום המס שמשלמים גבוה יותר. כך למשל מיש שמרוויח 10,000 ₪ בחודש ישלם פחות מס הכנסה ממי שמרוויח 20,000 ₪ בחודש. מדרגות המס נועדו להטיב עם מי שמרוויח פחות והן סוג של "צדק חברתי" או "איזון חברתי" שהממשלה החליטה אליו בשביל שמי שמרוויח יותר ישלם יותר מס הכנסה באופן יחסי ממי שמרוויח פחות. כל רואה חשבון מכיר את מדרגות המס השונות שיש והוא יודע לחשב את תשלומי המיסים לפיהן.

מה הן נקודות זיכוי במס הכנסה?

נקודות זיכוי במס הכנסה הן נקודות שמקנות לנו הנחה בתשלום המיסים. נקודות זיכוי ניתנות בנושאים שונים כמו למשל:

  • מי שיש לו תארים אקדמיים זכאי לנקודות זכות על תארים אלו.
  • מי שיש לו ילדים מתחת לגיל 18 זכאי לנקודות זכות.
  • מי ששירת בצבא או בשירות לאומי זכאי לנקודות זכות.

יש עוד הרבה תחומים אחרים של שמקנים לנו נקודות זכות בתשלום מס הכנסה. רואה חשבון מוסמך ידע לומר לנו מהן נקודות הזכות שאנחנו זכאים בגינן לשלם פחות מס הכנסה.

פנייה למשרד ראיית חשבון מקצועי תוכל לסייע לנו לתכנן נכון את תשלום המס השנתי שלנו. ניתן לבחור לשלם מיסים או פעם בשנה על כל השנה או מדי חודש. חשוב מאוד לעבוד בצמוד עם רואי חשבון, במיוחד עם יש לנו עסק שמחזור העסקים שלו גדול מאוד ואנחנו חברה בע"מ או עוסק מורשה. ככל שההכנסות של העסק שלנו גבוהות יותר כך חשוב שנקבל ליווי חשבוני צמוד יותר ונתייעץ יותר עם רואה החשבון המקצועי שיוכל לסייע לנו לשלם כמו שצריך את החשבונות שלנו.

* כל האמור באתר מאניטיים הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה

זה המקום לפרסם תוכן שיווקי בתשלום. לפרסום גללו קצת למטה ל"צור קשר"

שיתוף

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

לקריאה נוספת

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים