3 המפתחות לעסק מצליח: תוכנית עסקית, גיוס משקיעים, שיווק אפקטיבי

תוכן עניינים

עסק צריך רווחים, ורווחים מגיעים מהכנסות. הכנסות מגיעות מלקוחות, ולקוחות מגיעים מתוך שילוב של צורך במוצר או בשירות, הכרות עם המותג והחברה, ואמונה שאתם והמוצר שלכם זה הדבר הנכון ביותר בשבילם. על פניו נדמה כי מפת דרכים פשטנית זו היא מובנת מאליה, אבל כשיורדים לעומק הדברים מבינים שכל אחד ואחד מהחלקים בפאזל הפשוט הזה מורכב מעשרות פאזלים קטנים, תתי מומחיות, נישות, וכיווני עבודה שונים. תוכנית עסקית, גיוס משקיעים ושיווק אפקטיבי הם מעין ראשי פרקים שצריכים להכווין כל בעל  עסק, בכל שלב בעסק – מהקמתו, ועד האקזיט (אם יש כזה).

במאמר זה נפרוט בקצרה על תתי הנושאים הללו, כדי לתת לכם, בעלי עסקים או בעלי עסקים לעתיד, את הרקע הנדרש, החזון והמוטבציה לפעול בצורה הנכונה והמתאימה ביותר לעולם העסקי המודרני, עולם תחרותי שלא משאיר הרבה מרווח לטעויות.

הצלחה כרוכה בתכנון: תוכנית עסקית כבסיס להכול

הרבה לפני שתתחילו לשווק ולמכור, תצטרכו להקים את העסק, ועסק שקם על יסודות בריאים סביר שיניב תוצאות מבורכות יותר מעסק שקם על משענת קנה רצוץ. מבלי להיסחף למליצות נוספות, נקרא לילד בשמו: תוכנית עסקית, הבסיס להצלחה של העסק שלכם.

תוכניות עסקיות נבנות בדרכים שונות, בגישות שונות, ואפילו בשלבים שונים בהם נמצא העסק, ולא בהכרח לפני ההקמה. גם אם העסק שלכם כבר פעיל מזה זמן מה, יכול מאוד להיות שאם תשבו עם איש מקצוע שיבנה לכם תוכנית חדשה, תגלו את הפוטנציאל החדש של העסק, וכיצד למנף אותו יותר טוב.

בכל שנה מאות עסקים ישראלים משנים תוכנית עסקית, והם עושים זאת בצדק. אחרי זמן מה התוכנית הקודמת התיישנה, השוק השתנה, מתחרים אחרים נכנסו, מוצרים נוספים הגיעו לשוק, ויש צורך ברענון, שינוי גישה, ושדרוג המהלכים העסקיים שלכם. עדכון התוכנית העסקית שלכם זה מהלך מופלא שמאפשר פרספקטיבה חדשה ומרעננת, שנשענת על הניסיון שצברתם וההכרות האמיתית שיש לכם כיום עם התחום, כך שסביר להניח שתוכנית שנייה ומחודשת תהיה אפקטיבית עוד יותר מהתוכנית הראשונה.

יש תוכנית, מה הלאה?

המפתח להצלחה של עסק זה תמיד תזרים מזומנים. ברגע שנגמר התזרים, נגמר העסק. זה לא משנה אם זה מהבנק או מהלקוחות, שכן לכל אחד מהם יש את הסיבות שלו ואת הזמן שלו. במידה ואתם בתחילת הדרך, ומקווים להקים עסק אמיתי, חזק, שמכוון להצלחה ולא לבינוניות, אתם בוודאי מחפשים הלוואה כלשהי, או לפחות משקיעים או שותפים עם כסף. תוכנית עסקית נכונה מאפשרת לכם לגייס שותפים או משקיעים, ולהתחיל על רגל ימין. מהלך שכזה מצריך תמיכה וליווי, כי שלא כמו תוכנית עסקית שאתם יכולים לשנות תמיד, אם נשרפתם בשוק הגיוס, אתם עלולים להיות בבעיה.

המפתח הנוסף הוא כמובן שיווק אפקטיבי, שיווק שמכוון ללב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כאשר השיווק שלכם לא מתבסס על מה שאתם חושבים שיעבוד, אלא על מחקרי שוק מקיפים, על המתחרים, על הקונים בעבר, על המוצר עצמו וכיו"ב, כפי שנעשה בתוכניות עסקיות, השיווק שלכם יעבוד, ויכניס לכם כסף.

* כל האמור באתר הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

תמונה של שיתופי פעולה

שיתופי פעולה

זה המקום לפרסם תוכן שיווקי בתשלום. לפרסום גללו קצת למטה ל"צור קשר"

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

לקריאה נוספת

קרנות גידור
שיתופי פעולה

קרנות גידור

קרנות גידור מוקמות על ידי אנשים פרטיים ומתמחות בהשקעות מסיומות. אין ספק כי קרנות גידור יכולות להניב תשואות גבוהות אך הדבר תלוי בקרן בה אתם משקיעים.

קריאה נוספת >>
שמן זית לשיפור הזיכרון
שיתופי פעולה

שמן זית לשיפור הזכרון 

שמן זית מכיל כל כך הרבה ויטמינים ותרכובות אשר הוכחו במחקרים רבים כטובים לבני האדם ועל אחת כמה וכמה, עבור הזיכרון האנושי לשמו התכנסנו.

קריאה נוספת >>

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים