לקום מהקרשים: מפפראצי בפרצוף חבול ועד להפיכתה לזמרת העשירה בעולם

כשהחיים מורידים אותך לקרשים, את יכולה לקום. ב-2009 ריהאנה עברה אירוע אלימות שהעולם לא שוכח לה. היא קמה מהקרשים נהיתה אפילו יותר מצליחה, והפכה לזמרת העשירה בעולם.

תוכן עניינים

מה היה

בתשעה בפברואר 2009 בכותרות במדורי הסלבס הופיעה התמונה של ריהאנה בת ה-20. במקום איפור, חיוך והצלחה העיניים שלה היו עצומות והפנים נפוחים וחבולים. בשבעה בפברואר, ערב לפני טקס הגראמי בו היתה מועמדת לשלושה פרסים, בן זוגה דאז, כריס בראון, הכה אותה במכונית אחרי ריב ביניהם ועזב אותה בצד הכביש והתמונה שלה חבולה הודלפה לתקשורת.

בראון היה אז בן 19. היתה לו היסטוריה של עבירות אלימות קודמות והוא סיפר שגדל עם אבא חורג שהכה את אמו. בראון נעצר, קיבל צו הרחקה נגזרו עליו עבודות שירות, יעוץ לאלימות במשפחה וחמש שנים על תנאי. 

בראיון לאופרה ווינפרי ב-2012 אמרה ריהאנה שהיא סולחת לבראון, אחרי שהבינה שלסלוח לו הוא לא מעשה של חולשה אלא להיפך. אחד הדברים שריהאנה עשתה כחלק מתהליך הסליחה, היה "ללכת למקור" ולהתפייס עם אבא שלה, שהיה בן זוג נוראי לאמא שלה, אבל אבא מעולה עבורה.

ב-2012 ריהאנה ובראון חזרו לפרק זמן קצר, הוציאו דואט בשם "Nobody's Business", ונפרדו שוב. 

בשנים שלאחר מכן לא היו דיווחים בתקשורת על ההחלמה של ריהאנה. לא על הפרעות דחק פוסט-טראומטיות, לא על פגיעה עצמית ולא על סימפטומים אחרים שעשוים לפתח אנשים שחוו אלימות. אולי משום שלא היו, ואולי משום שריהאנה החליטה לא לשתף ולפרסם אותם.

בראיון למגזין וניטי פייר מ-2015 ריהאנה נשאלה האם תמיד תהיה "נערת פוסטר של אלימות במשפחה". היא אמרה שהיא מרגישה שהתקשורת מכריחה אותה לחיות את האירוע הזה שוב ושוב ושהיא לא הבינה עד כמה מענישים את הקרבן: "זה בעבר, אני לא רוצה להגיד 'תתגברי על זה' כי זה דבר רציני מאוד ועדיין רלוונטי. זה עדיין אמיתי. הרבה נשים, הרבה נערות צעירות, עדיין עוברות את זה. וגם הרבה נערים צעירים. זה לא משהו לטאטא מתחת לשטיח אז אני לא יכולה פשוט לבטל את זה כאילו לא היה כלום או לא לקחת את זה ברצינות. אבל בשבילי, ובשביל כל מי שהיה קרבן של אלימות במשפחה, אף אחד לא רוצה לזכור את זה. אף אחד אפילו לא רוצה להודות בזה. אז לדבר על זה ולהגיד את זה פעם אחת, לא כל שכן 200 פעם, זה 'אני צריכה להיענש על זה?'. זה לא יושב עלי טוב".

אפשר לקרוא את החלק בראיון בו היא מדברת על כריס בראון באתר ה-BBC

יש דברים שלא נעלמים. ב-2018 סנאפצ'ט שאלו את הגולשים אם הם מעדיפים "להוריד לריהאנה סטירה" או "להחטיף לכריס בראון אגרוף". ריהאנה כתבה בחשבון האינסטגרם שלה בתגובה "עכשיו, סנאפצ'ט, אני יודעת שאתם כבר יודעים שאתם לא האפליקציה האהובה עלי, אבל אני מנסה להבין מה היתה הפואנטה בעניין הזה. אני אשמח לקרוא לזה בורות, אבל אני יודעת שאתם לא כל כך מטומטמים!", מחקה את האפליקציה, וסנאפצ'ט איבדו 800 מליון דולר משוויים..

ריהאנה שווי
ריהאנה כפי שהופעה בפורבס ב-2019

איפה היא היום

ריהאנה של היום היא הבעלים של חברת Westbury Road, שרכשה את הזכויות לשירים שלה שיצאו בעבר והיו שייכים לחברות תקליטים אחרות. כך היא הפכה לבעלים של השירים שלה וכל התמלוגים על השימוש בהם מגיע אליה. למקום הזה שואפים מוזיקאים רבים שחולקים את התמלוגים של השירים שלהם על חברות התקליטים.

הפרט הכלכלי המרשים ביותר לגביה הוא היותה המוזיקאית העשירה בעולם, בעיקר בזכות המותג Fenty Beauty – מותג האיפור והאופנה שנמצא בבעלות משותפת שלה ושל תאגיד LVMH . ביוני 2019, מגזין פורבס, מהמגזינים הפיננסיים המובילים בעולם, העריך את הונה ב-600 מליון דולר. לשם השוואה, הזמרת הבאה אחריה ברשימה היא מדונה, המבוגרת ממנה ב-30 שנה, שהונה הוערך ב-2019 ב-570 מליון ש"ח.

17 אפיקי השקעה

רעיונות ל-17 אפיקי השקעה שיגדילו לכם את ההכנסות.
חלקם יותר נגישים ופשוטים, חלקם יותר מוכרים, כמה יפתיעו אתכם.
את כולם כדאי להכיר כי כל אחת מהן היא דרך לעשות כסף.

מה מיוחד בסיפור של ריהאנה?

ריהאנה הצליחה לא רק להשתקם, אלא להגיע למקום מרשים ביותר- והיום היא כל הזכויות לשירים שלה שייכות לה, היא בבעלות משותפת על מותג אופנה מצליח והמוזיקאית העשירה בעולם.

איך התקשורת הגיבה לאלימות שריהאנה חוותה?

ריהאנה תיארה את התקשורת כמי שהענישה אותה והכריחה אותה לחוות שוב ושוב את האירוע, ולהפוך לנערת הפוסטר של אלימות במשפחה- אפילו שהיא לא רצתה בכך.

* כל האמור באתר מאניטיים הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

שיתוף

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

לקריאה נוספת

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים