היום שאחרי וורן באפט: הכירו את היורש

גם אם לא ידעתם שהוא קיים, גרג אייבל, שוורן באפט הכתיר כיורש שלו, יצטרך להיכנס יום אחד לנעליים של המשקיע המפורסם בעולם. מי הוא?

תוכן עניינים

גם אנשים שלא מבינים בהשקעות, אם תבקשו מהם לתת שם של משקיע, סביר שיענו "וורן באפט". גם אלו שלא יודעים מה זה "ברקשייר האתוויי", יודעים שהוא קיים. להביא ציטוטים משמו פופולרי כמעט כמו לצטט מהארי פוטר, וגם בבלוג הזה הוא הוזכר כבר. במאמר הזה למשל הוא מוזכר איזה ארבע פעמים.

וורן באפט הוא יליד 1930. כמו כל אדם, גם באפט רוצה המשכיות למפעל חייו. ולא רק באפט, גם בעלי המניות, מנהלי החברות והעובדים רוצים לדעת מי יקח את המושכות ביום שאחרי. לא לעולם חוסן ואף אחד, אפילו מלכת אנגליה, לא חי לנצח.

ב-2017 סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה ידיעה לפיה בבנק JP Morgan, אחד הבנקים הגדולים בעולם, האנליסטית שחוקרת את ברקשייר האתוויי מעריכה שהיורש של באפט יהיה גרג אייבל. את הידיעה אפשר לקרוא כאן, מתורגמת לעברית באתר TheMarker. הידיעה הזאת – אנליסטית בבנק אמרה משהו על יורש של חברה – היתה מספיק חשובה כדי להפוך לידיעה ולקבל תרגום לעברית.

קצת על ברקשייר האתווי

ברקשייר האתווי היא אחת מ-20 החברות הרווחיות בעולם לפי סטטיסטה. המניה שלה (BRKa) היא המניה הבודדת היקרה בעולם, והיו"ר שלה הוא אחד המשקיעים המפורסמים בעולם. באפט רכש אותה בשנות השישים ושינה את היעוד שלה קצת אחר כך. היא בעל מניות גדולה ומשמעותית בחברות כמו קוקה קולה,

מן הסתם, גרג אייבל הוא לא הבכיר היחיד בברקשייר האתוויי. אבל בשביל להסביר מה התפקיד שלו, כדאי להסביר קודם על מבנה של "תאגיד".

התאגיד הראשון שעולה לי בראש הוא תאגיד השידור הציבורי, וזה אחלה כי מדובר בגוף שאתם כנראה מכירים. תאגיד השידור הציבורי הוא גוף שיש לו תחום עיסוק אחד (שידור ציבורי) והדרך שלו ליישם את העיסוק הזה היא באמצעות חטיבות: רדיו, דיגיטל, חדשות, ועוד. לתאגיד השידור הציבורי למשל, יש חטיבת רדיו, שחופשת על מספר תחנות רדיו. 88, רשת ב', רשת ג', כאן מורשת ועוד. יש להם גם חטיבת טלוויזיה, דיגיטל וחדשות.

ברקשייר האתוויי (Berkshire Hathaway) היא תאגיד של 371 אלף עובדים. החברה אמנם התחילה כחברת טקסטיל עד שבאפט השתלט עליה, אבל כיום היא כוללת חברות עצמאיות בתחומים שונים. הגדולים מביניהם הם ביטוח ואנרגיה.

המועמדים

וורן באפט הוא אמנם השם הכי מוכר בברקשייר האתוויי, אבל הנה עוד שלושה שמות שכדאי להכיר:

צ'ארלי מאנגר

למרות שהתואר שלו הוא סגן יו"ר ברקשייר האתוויי, ושהוא הסגן של וורן באפט ועובד איתו מאז 1978, צ'ארלי מאנגר לא היה אופציה כיו"ר הבא ולא היה שם בבורסת ההימורים. הוא לא היה מועמד משום שהוא יליד 1924. מבוגר בשש שנים מבאפט עצמו. הונו האישי הוערך על ידי פורבס ב-2.18 מיליארד דולר. כשמשווים את זה להון המוערך של באפט, 102 מיליארד דולר, מאנגר נראה כמעט תפרן.

אג'יט ג'יין

אג'יט ג'יין (Ajit Jain), יליד הודו, היה המועמד השני לרשת את החברה. הוא עצמו יליד 1951, מבוגר מאייבל ב-11 שנים. התפקיד שלו בחברה הוא לנהל את תחום הביטוח.

יש לו תואר שני במנהל עסקים מהארוורד והוא עבד בחברת היעוץ מקינזי, מהגדולות והמוכרות בעולם.

טד וקסלר

מנהל ההשקעות טד וקסלר (Ted Weschler), יליד 1962, היה עוד שם חם בבורסת ההימורים על היורש של באפט.

הוא החל לעבוד בברקשייר ב-2012, אחרי שנתיים רצופות בהן זכה במכירה הפומבית השנתית לארוחת צהרים בת שעה עם באפט. ב-2010 ו-2011 הוא הציע למעלה מ-2.626 מליון דולר בשביל התעוג. במהלך עבודתו בברקשייר, הוא ניהל תיקי השקעות בשווי עשרות מיליארדי דולרים.

טוד קומבס

יליד 1971. בהכשרתו האנליסט הפוננסי טוד קומבס (Todd Combs), יליד 1971, הוזכר בנשימה אחת עם טד וקסלר בתור היורש של באפט.

הוא מנהל תיקי השקעות בברקשייר, חבר בועד המנהל של הבנק JP Morgan וגם המנכ"ל של GEICO, חברת ביטוח בבעלות ברקשייר.

גרג אייבל

המועמד שיחליף את באפט בתור יו"ר ברקשייר האתווי. לפי אינווסטופדיה, בשנת 2020 המשכורת השנתית שלו עמדה על 19 מליון דולר: 16 שכר בסיס ו-3 בונוסים.

למה דווקא גרג אייבל?

גרג אייבל הוא יליד 1962. הוא רואה חשבון בהכשרתו, ועד בחברת אנרגיה שנקנתה על ידי ברקשייר האתווי. ב-2008 הפך למנכ"ל חברת האנרגיה של ברקשייר האתווי. כיום הוא חבר בחבר המנהלים של החברה והתואר שלו הוא "Vice chairman for non-insurance operations".

באפט לא נימק, רק אישר במאי 2022 שהוא יהיה היורש שלו. מאגנר הסגן שלו אמר שמה שעשה את ההבדל הוא היכולת לנהל את ברקשייר האתווי גם עוד 20 שנה. אבל למה דווקא הוא ולא טוד קומבס או טד וקסלר? סיכוי טוב שאנחנו לא נדע לעולם.

* כל האמור באתר מאניטיים הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

שיתוף

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

לקריאה נוספת

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים