איך לייצר הכנסה נוספת מתוכן?

איך לעשות כסף מתוכן? כתיבה, עריכת וידאו, ניהול סושיאל - 8 רעיונות מעשיים ורשימת עקרונות וטיפים למי שרוצה להיות שכיר או עצמאי ולהגדיל הכנסות באמצעות יצור תוכן

תוכן עניינים

אנחנו מבלים שעות בפייסבוק, ביוטיוב, מול נטפליקס – וצורכים תוכן שאנשים יצרו. הרשתות החברתיות הפכו את יצירת התוכן לפשוטה ונגישה לכולם. הפלטפורמות מרוויחות כסף מפרסומות, המפרסמים בוחרים בפלטפורמה לפי הגולשים שנמצאים בה – והגולשים מגיעים בעקבות התוכן. משמע שהתוכן שאנחנו יוצרים הוא המגנט שמאפשר את הרווחים האלו. אם גם אנחנו יכולים להרוויח ממסיבת התוכן הזאת – מה טוב.

אני כותבת "לעשות כסף מתוכן" ולא "לעשות כסף מכתיבה" כי "תוכן" הוא מזמן לא רק מילים. הבלוג הזה הוא תוכן כתוב, אבל יש גם תוכן ויזואלי לאינסטגרם ולפינטרסט, יש סרטוני וידאו ליוטיוב ולטיקטוק, תוכן אודיו בפודקאסטים – וסביר שיש פלטפורמות ופורמטים שאתם חושבים עליהם ואני לא.

השוק בארץ קטן. עברית קוראים בערך 9 מליון אנשים, בניגוד לבערך 420 מליון קוראי ערבית, 527 מליון קוראי ספרדית ומיליארד ורבע קוראי אנגלית. וכגודל הקהל כך גודל ההכנסה.

על פניו זה קצת יתרון, כי פחות קוראים וכותבים אומר גם פחות תחרות ופחות קושי להתבלט. מצד שני, לצערנו זה בעיקר חיסרון, כי עם כל כך מעט קוראים יש פחות מקום נישות וקהל יותר קטן שמחונך לצרוך את המוצר. והחסרון הכי מתסכל: כותבים דרג ג' או ד' בשפות עם קהל גדול – יכולים להרוויח יותר מכוכבים של כתיבה בעברית.

כתבתי בדהמרקר על הפנטזיה על כסף קל באינטרנט. למי שאין כוח לקרוא (למרות שזה קצר) או אין מנוי לדהמרקר, אתקצר ואגיד שבין היתר כתבתי שזה מצריך הרבה השקעה של זמן ולא פעם גם כסף. זה לא שאין כסף באינטרנט, זה שצריך לדעת איך לעשות אותו. זה לא כסף קל, זאת עבודה. היא הולכת ונעשית פשוטה עם הזמן כי אתם בונים תשתיות, אבל כדי להצליח, אי אפשר לעשות את זה כדרך אגב.

הטיפ הכי טוב שלי לעבודה עם תוכן

בסרטונים של "כאן" נהוג להתחיל הפוך מהנורמה. בדרך כלל שומרים את הנקודה הכי חזקה או את הפאנצ' ליין לסוף. ב"כאן" דווקא מתחילים איתו, אז זה מה שאני אעשה.

הטיפ הכי טוב שאני נותנת לכל מי שעובד עם תוכן – כולל לי עצמי – הוא לתחזק מקפיא. וואחד מקפיא. קשה להתניע. עד שמחממים מנועים, חושבים על רעיון, מבצעים, מלטשים, מעלים – זה לוקח זמן. ולפעמים זה מתיש. ככל שאתם יותר משוקעים בתוך זה – נעשה לכם קל יותר לחשוב על הרעיון הבא ולבצע אותו. תעזבנו יום יעזבך ימיים. לכן אם אתם כבר בשוונג – תנצלו אותו עד הסוף. עצמכם העתידי יודה לכם על זה בטירוף.

המדור שלי למקור ראשון "לשכת התעסוקה"? אני מכינה ראיונות לפחות ל-5 שבועות קדימה, נותנת את מספר הטלפון של המרואיינים למפיקה ברגע שהראיון נגמר שתתאם איתם צילום – ומתזמנת שליחה של טור פעם בשבוע, לפי הסדר.

האתר הזה? את 32(!!!) הפוסטים הראשונים בו כתבתי תוך חודש אחד ואז תיזמנתי פוסט לפעם בשבוע ולפעמים גם פעמיים בשבוע – מסוף אוגוסט עד אמצע דצמבר.

ערוץ היוטיוב שלי? תשעת הסרטונים הראשונים צולמו תוך שבוע. כשצילמתי כמה סרטונים ברצף – בין סרטון לסרטון פשוט החלפתי חולצה ולפעמים גם עגילים. העליתי ליוטיוב, הכנתי הכל ותזמתי פרסום לפעם בשבוע, ימי רביעי בערב. "הכל" כולל כולל עריכת וידאו, תמונה ראשית, תיאור סרטון, חלוקה לפרקים ולינקים למאמרים באתר כדי להעביר אותם מיוטיוב לאתר ולהגדיל את החשיפה לארגון.

מקפיא רעיונות - טיפ לכסף מתוכן
רעיון במקפיא

עקרונות לעשיית כסף מתוכן

תהיו עקביים

אפשר לסמוך על הנס, על להתפוצץ עם משהו ויראלי ששם את תשומת הלב עליכם – ואז להיעלם. אבל זה לא מומלץ. הקהל שאתם בונים הוא נכס ולוקח זמן לבנות אותו. אל תפסיקו לפרסם, אל תפסיקו ליצור.

הדוגמה האהובה עלי היא של נאור נרקיס, המכונה "התוכניסט": באיזה שלב גיליתם את הפודקאסט האהוב עליכם? בדרך כלל זה לא קורה בפרקים הראשונים. ואם לא הפודקאסט אז הסדרה, או הסופר. אם הם היו מוותרים כי הם לא היו הופכים ללהיט על ההתחלה – הם לא היו מתגלים ככה.

תעבדו לפי חוקי הפלטפורמה

אין לכם קהל? אולי אתם לא במקום הנכון, אולי התוכן שאתם יוצרים לא מתאים לחוקי הפלטפורמה (בפייסבוק ובאינסטגרם הפוסטים לא נראים אותו דבר. ביוטיוב ובטיקטוק הסרטונים יראו אחרת). כמות האנשים בקהל שלכם עולה לאט לאט? תמשיכו. זה יכול לקחת כמה חודשים ויכול לקחת שנים, אבל רק עקביות לאורך זמן תביא לכם קהל. בלי קהל אין כסף.

אבל אל תצפו שאם תעלו תמונות יפיפות מהחופשה שלכם בדובאי לטוויטר – זה יתפוס, או שתעלו ליוטיוב סרטונים מהסוג שמתאים לטיקטוק ותהיו להיט. לכל פלטפורמה חוקים משלה. גם אם אתם מדהימים ויוצרים את התוכן הכי טוב בעולם – אם הוא לא עולה בפלטפורמה הנכונה לו, הקהל לא יהיה שותף לדעתכם.

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים

מה צריך כדי לפתוח עוסק; דרכים חוקיות לשלם פחות מס; תמחור כמו מקצוענים; למקסם את רואה החשבון; ועוד

תדעו מי הקהל שלכם

חבר שלי שלמה הוא קופירייטר ואיש עם לב טוב ומוח טוב אפילו יותר. הוא לימד אותי שכשמישהו רוצה למכור לנו משהו, ממשהו פיזי ועד לרעיון (למכור למישהו את הרעיון שאתם יוצרים תוכן מעניין – זאת גם מכירה) צריך לענות על עקרון אמל"י: אני מה יוצא לי מזה. זה שאתם רוצים לכתוב על משהו זה מצוין ממש, אבל צריך שבמספיק מהדברים שאתם כותבים יהיה עניין לציבור.

לחלופין, אם הלקוח שלכם משלם וביקש מכם לכתוב משהו ספציפי – שיהיה ברור מה השורה התחתונה ומה המטרה בטקסט.

למזמין הטקסט יש נקודות שרוצה שתתייחסו אליהן? אורך טקסט? המטרה היא אינפורמציה או שזה תוכן שיווקי? הוא רוצה לקדם מוצר מסוים בטקסט הזה? ככל שתבינו יותר טוב מה המטרה של מזמין התוכן, שהוא הקהל שלכם במקרה הזה, התוכן יתאים לו יותר.

צרו שיתופי פעולה תוכניים

לשיתופי פעולה יש שני יתרונות:

  1. הוא מגדיל את החשיפה שלכם אצל הקהל של מי שאתם משתפים איתו פעולה
  2. הוא נותן לכם תוכן שלא הייתם יודעים לייצר בעצמכם.

גם באתר הזה, תחת מאניטיים מארחת, יש פוסטי אורח עם מידע מקצועי שלא הייתי יודעת לתת בעצמי והוא משלים את הידע שלי. שיתופי הפעולה האלו גם מביאים אלי קהל.

תדעו לעשות משהו חוץ מלייצר תוכן

הטקסטים הכי רווחיים שלי הם כאלו שאני כותבת בשביל לקוחות בתחום העיסוק שלי. הידע המקצועי שלכם שווה כסף, ואם אתם יודעים לכתוב עליו ואין לכם בעיה שמישהו אחר יחתום על זה בשמו – זה כסף לא רע.

צרו תוכן על משהו שאתם מבינים בו. אני יוצרת תוכן על SEO ודיגיטל באתר המקצועי שלי, פה אני כותבת על איך לעשות כסף: להקטין הוצאות, להגדיל הכנסות, יזמות ועוד. היכולת לכתוב טוב או לדבר מול מצלמה פשוט לא מספיקה לי. תוכן בתחום הלייף-סטייל, תוכן משפטי, טיולים, פסיכולוגיה התפתחותית, היסטוריה או כל דבר שאתם תמעסקים בו או מבינים בו – הם יתרונות.

על מה ישלמו לכם?

אה, כן. הפרט השולי הזה. בסוף התוכן הזה צריך להיות רווחי איכשהו.

אם אתם יוצרים תוכן בתור שכירים, ישלמו לכם על התוכן הזה. אם אתם יוצרים תוכן בתור עצמאים, או שאתם שכירים שרוצים להגדיל הכנסות למעסיק שלכם, תבררו על מה משלמים לכם. אני אתן רעיונות בעוד רגע

כמה דברים שכבר עובדים לי או שאני שואפת לבנות:

  • תכתבו תוכן בתחום העיסוק שלכם שיביא לכם לידים.
  • תיזמו שיתפי פעולה מסחריים או חכו שיפנו אליכם. הראשון מומלץ יותר.
  • תירשמו לתוכניות שיווק שותפים. בכל פעם שיקליקו על הקישור שלכם – אתם מקבלים עמלה. במקום להסתיר את זה מצרכני התוכן שלכם, אנשים ממנפים את זה ואומרים בכנות: לחיצה על הקישור תביא לי עמלה ולכם זה לא עולה יותר. לאיזו תוכנית שותפים להירשם? חפשו חברות, ישראליות או בין לאומיות, בתחום שקשור אליכם וחפשו בגוגל "[שם החברה] תכנית שותפים" (או affiliation) באנגלית.
  • באתר הזה יש פרסומות של גוגל אדסנס. כל קליק מביא לי רווח קטן. אם יש לכם אתר – גם אתם יכולים.
  • אני עובדת על להגיע ל-1,000 מנויים ו-4,000 שעות צפייה בערוץ היוטיוב שלי. אם בא לכם לעזור לי – מוזמנים להירשם לערוץ שלי.

ההצעה שלי היא להרבות באפיקים ולסחוט את הלימון בלי לסחוט את הקהל. אל תלכו רק על אפיק תשלום אחד.

סבלנות

אם הייתם עושים את זה גם בחינם – זה טוב, כי יקח לכם זמן עד שתפסיקו ליצור תוכן בחינם ותתחילו לראות ממנו כסף, ועוד יותר עד שתתחילו אשכרה להרוויח ולא רק להחזיר את ההשקעה.

מרגע שהתחלתם לבנות קהל ועד הרגע שאתם מתחילים לקבל כסף – עובר זמן. מרגע שאתם מתחילים לקבל כסף והוא הופך להיות מקור הכנסה (ואפילו רק דמי כיס) – יכול לעבור יותר זמן. בעולם הנאתרים ככסים הדיגיטליים למשל, מדברים על השקעה של כמה אלפי עד עשרות אלפי שקלים, וכמה חודשים (ולפעמים שנתיים!) עד שהוא מתחיל להחזיר את ההשקעה.

רעיונות איך לעשות כסף מתוכן

אם אתם שכירים עם משכורת יציבה, או פרילנסרים שמקימים עסק – יכול להיות שיקח לכם קצת פחות זמן. אם אתם עצמאים שבונים לעצמכם נכס באמצעות התוכן (בד"כ נכס דיגיטלי הוא אתר, אבל בהקשר הזה גם עמוד אינסטגרם או ערוץ יוטיוב הולכים.) – זה עשוי לקחת יותר זמן, ויהיו לכם יותר הוצאות מלשכירים ומלפרילנסרים שכותבים עבור מישהו אחר. מצד שני, פוטנציאל הרווח שלכם גדול יותר כי נוסף על הכסף (שישאר אצלכם) אתם גם מגדילים את השם שלכם.

תכתבו תוכן ל-SEO

בעלי אתרים צריכים תוכן, אנשי SEO צריכים אנשים שיכתבו להם תוכן. תמיד יש ביקוש לכותבי תוכן. כדאי לדעת שתוכן ל-SEO לא תמיד מרתק. אתם תצטרכו לכתוב על דברים שמבקשים מכם, לאו דווקא על מה שמעניין אתכם. אלו יכולים להיות דברים מרתקים, אבל לא בהכרח. אנשים כותבים תוכן גם על טרמפולינות, עיצוב שיחים או שמאות רכב.

אתגרים: זה לא הרבה כסף. בדרך כלל זה לא יהיה יותר מ-30 אגורות למילה, וזה לא יכלול את המחקר שתעשו לפני כן. אפשר לנסות לדבר על תעריף שעתי. התעריף כן עולה אם אתם כותבים תוכן בתחום שאתם ממוקצעים בו. סטודנטים למשפטים? תמיד יש ביקוש לכותבי תוכן בתחום. סטודנטים להנדסה? כנ"ל.

נהלו סושיאל

אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב – כל אלו אפיקים שצריכים לנהל. אם אתם גולשים שם הרבה, מכירים את החוקים ויודעים ליצור שם תוכן טוב – נצלו את זה. תציעו את עצמכם כשכירים או כפרילנסרים. אני למשל משלמת למישהי שתנהל לי את האינסטגרם כי אין לי זמן להבין בזה. כדי להצליח להגיע לקהל צריך להתאים לפלטפורמה. אני למשל משלמת למישהי שתנהל לי את האינסטגרם כי אין לי זמן להבין בזה.

משרות ניהול מדיה הן משרות בדרגת כניסה בהרבה סוכנויות דיגיטל ומשרדי פרסום, ויחסית פשוט להכניס רגל בדלת. זה לא אומר שבהכרח תהיו טובים בזה, כן? אני למשל הייתי גרועה בניהול עמודי פייסוק כי זאת לא פלטפורמה שאני מאמינה שאפקטיבית במשהו.

תפתחו נכס דיגיטלי

האתר הזה הוא נכס דיגיטלי. יש בו מודעות ואני מרוויחה קצת בכל פעם שמישהו מקליק עליהן ויש שיתופי פעולה שמניבים לי הכנסה. בלוגרים אחרים מכניסים פה גם אפשרות לקנות מוצרים שלהם. אני לא שם כרגע, אבל כן מלמדת בלוגרים להגדיל תנועה ומסייעת להם להגדיל הכנסות מהבלוג. [עדכון 2024: לא אני לא. סגרתי את העסק]

הרבה אנשים פותחים נכס דיגיטלי ומשלמים לכותבי תוכן כדי לכתוב בו (ע"ע ההצעה לכתוב תוכן ל-SEO), אבל זה שאני כותבת את התוכן שלי לנכס הדיגיטלי של עצמי אומר שאני מקטינה הוצאות בצורה משמעותית וגם מייצרת תוכן מעולה לאתר הזה. יש לי מאמר שלם על נכסים דיגיטליים, מוזמנים להיכנס אליו ולקרוא עוד על מה זה נכס דיגיטלי.

אתגרים: בהתחלה זה לא הרבה כסף, יש גם הרבה דברים ללמוד כדי להביא טראפיק, אם לא יודעים לבנות אתר לבד – יש הוצאות.

17 אפיקי השקעה

רעיונות ל-17 אפיקי השקעה שיגדילו לכם את ההכנסות.
חלקם יותר נגישים ופשוטים, חלקם יותר מוכרים, כמה יפתיעו אתכם.
את כולם כדאי להכיר כי כל אחת מהן היא דרך לעשות כסף.

תגיעו למוניטיזציה ביוטיוב

כדי שיוטיוב יאפשרו לכם להרוויח מפרסומות, אתם צריכים 1,000 מנויים לערוץ שלכם ו-4,000 שעות צפייה. זה נראה קליל, אבל זה לא מעט עבודה וזה מצריך התמדה ביצירת הסרטונים. ואתם צריכים לשלם מס הכנסה על הכסף הזה.

היתרון: ברגע שהם באויר ויש מוניטיזציה, אתם מקבלים כמה מאות שקלים כל חודש בלי להתאמץ, ותמשיכו לקבל כל עוד צופים לכם בסרטונים.

אם כבר הגעתם עד לפה ובא לכם להיות ידידים, מוזמנים לקפוץ לערוץ היוטיוב שלי שכולל המון תכנים שמשלימים את האתר הזה: איך לעשות כסף, איך לחסוך אותו, הרגלים כלכליים בריאים ויזמות. אם בא לכם להירשם – בכלל פרגון. הלינק ייפתח לכם בחלונית חדשה כדי שתוכלו להמשיך לקרוא את המאמר.

נהלו קהילת פייסבוק

אני לא מבינה מספיק בבניית קהילות. ניהלתי קהילה במסגרת עבודה, לא התחברתי לזה כי זה לא מתאים לנטיות שלי. את עיקר הכסף בניהול הקהילה עושים משיתופי הפעולה עם חברות שמשלמות על גישה לקהל שלכם ומפרסומים בקהילה.

אבל עזבו אותי, תנו למומחה לספר לכם איך בונים קהילה. זה הסרטון הראשון, יש פלייליסט שלם:

תערכו

הרבה כותבים הם גם עורכים טובים, ויש הרבה אתרים וכתבי עט שמחפשים עורכים. בדרך כלל צריך להגיע לזה דרך קשרים, כלומר חברים שמציעים עבודות. עם זאת, יש גם עמודי פייסבוק וקבוצות פייסבוק שבהן יש משרות כאלו. אפשר לערוך תוכן באתרים אבל אפשר גם לערוך וידאו לסרטונים, לערוך תמונות, לערוך אודיו.

תירשמו לתוכניות שותפים

להמון חברות ועסקים יש תוכניות שותפים. יש מוצר שאתם אוהבים? תוכנה שאתם משתמשים בה? שירות שאתם מנוים שלו? חפשו בגוגל את שם העסק+תוכנית שותפים (או Affiliate באנגלית) – ותעשו עוד כמה שקלים מהתוכן שלכם. יש תוכניות שבהן תקבלו הטבות גם אם מישהו לא שילם אלא רק נרשם, יש תכניות שתקבלו תשלום חד פעמי ויש כאלו שתקבלו כסף כל עוד מי שנרשם דרככם – משלם.

אני ממליצה לבחור באפיליאציות של מוצרים שאתם משתמשים בהם ויודעים שהם באמת אחלה. אתם שמים פה את השם שלכם, וחבל להרוס אותו בשביל כמה שקלים. זה מה שאני עושה באפיליאציות שאני שותפה בהן.

יוצרי תוכן ויזואלי – תמכרו אותו

קונספט מדהים שקיים באתרים בחו"ל הוא Print on Demand: אתם מעלים את היצירות שלכם לאתרים, בוחרים על מה אפשר יהיה להדפיס אותם – ובכל פעם שמישהו רוכש משהו מודפס עם יצירה שלכם, אתם מקבלים עמלה. גוגל קצר Print on demand יביא אתכם לשפע של אתרים שתוכלו להעלות את העיצובים שלכם אליהם. אלו שאני מכירה לא דורשים בלעדיות, ככה שאתם יכולים להעלות את אותם עיצובים לכמה אתרים שונים.

טיפ: אם תחפשו ביוטיוב print on demand t-shirt תקבלו שפע של ערוצים וטיפים. אני ממליצה להתחיל מ-Wholesale Ted הניו-זילנדית:

לסיכום

האפיקים ליצירת הכנסה נוספת מתוכן מגוונים ואפשר להתאים אותם לנטיות הלב שלכם.

לא בטוח שתוכלו לפרוש מהעבודה שלכם ולחיות רק על זה, בטח אם אתם פונים לקהל הישראלי. השוק בארץ קטן ולכן לא רווחי מאוד. זאת תוספת נחמדה להכנסה, ובחלק מהאפיקים יש שלב שאתם יכולים להוריד את הרגל מהגז ולהנות מהפירות של העבודה שלכם גם בלי להשקות באותה תדירות.

מאיזה תוכן אפשר להרוויח כסף?

אפשר להרוויח מהרבה סוגים של תוכן כמו למשל כתיבת תוכן מוזמן עבור אתרים ומדיה חברתית, ערוץ יוטיוב ויצירת נכסים דיגיטליים.

אפשר להרוויח רק מתוכן?

לא תמיד- ולרוב לוקח זמן עד שצוברים מספיק קהל וניסיון ומרוויחים מספיק כסף בשביל להתקיים מזה, אבל זו בכל מקרה תוספת נחמדה להכנסה.

* כל האמור באתר הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

תמונה של ליאור שפירא

ליאור שפירא

מקדמת אתרים בגוגל (SEO), קוראת עיתונות כלכלית מגיל 14, מנהלת עסק ומשק בית. מאמינה בתכנון קדימה, בעצלנות מתוכננת מראש ושעבודה נועדה לשרת את אורח החיים שאנחנו רוצים. שמחה שיש לאנשים יותר כסף פנוי ודברים טובים לעשות עם הזמן שלהם.

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

אנליטיקות פודקאסט באנקור
תחביבים בבית

איך ליצור פודקאסט בחינם?

בשביל להפוך רעיון – לפודקאסט, צריך רק שלושה דברים: אמצעי הקלטה, אמצעי עריכה ופלטפורמה להעלות אליה. תמיד אפשר להשתדרג, אבל זה הבסיס. בואו נדבר על שלושתם:

המשך קריאה »

לקריאה נוספת

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים