8 דברים שלא ידעתם על הנסיכה אן

הנסיכה אן, הנסיכה המלכותית, היא אחותו האהובה של המלך צ'ארלס והילדה השניה של המלכה אליזבת. הנה כמה דברים שלא ידעתם עליה

תוכן עניינים

הנסיכה אן היא בת המלוכה הכי מגניבה שאתם כנראה לא מכירים. היא אחותו של המלך צ'ארלס והילדה השנייה של המלכה אליזבת והנסיך פיליפ.

1. אין נתונים על ההון שלה

בשביל לדעת כמה כסף יש למלכה אליזבת, אמא שלה, היה דרוש מחקר שלם (שהפך לספר). אפשר לראות אותו תקציר שלו כאן:

אצל הנסיכה אן, לא ברור מה ההון שלה. אין חובת שקיפות. אפשר להניח שהיא מקבלת כסף מ"מענק השליט" (Sovreign Grant) שכן היא מוגדרת Working Royal – כלומר בת מלוכה במשרה מלאה. גם לה, כמו ליתר האחים שלה, יש גישה ליותר הון משהיא יכולה לנהל בעצמה בפועל.

השילוב של החשאיות בנוגע להון של משפחת המלוכה וזה שהנסיכה מעדיפה לשמור את החיים שלה לעצמה ולא לחיות מול המצלמות (במידת האפשר, בהינתן התפקיד) – אנחנו לא יודעים כמעט כלום על ההון שלה ושיש ברשותה, לרבות נדל"ן, תיקי השקעות ומוצרי הון.

2. היא הנסיכה היחידה שמחזיקה בתואר "הנסיכה המלכותית"

יש עוד נסיכות בממלכה המאוחדת. הראשונות שעולות לראש הן הנסיכות ביאטריס ויוג'יני (בנותיו של אנדרו הדוכס מיורק), והנסיכה שרלוט – הבת של וויליאם וקייט.

אבל הנסיכה אן היא היחידה בממלכה שמחזיקה בתואר "הנסיכה המלכותית" (Princess Royal). התואר הזה הוא סוג של המקבילה הנשית ל"יורש העצר". כמו שבכל רגע נתון יכול להיות רק "יורש עצר" אחד, בכל רגע נתון יכולה להיות רק "נסיכה מלכותית" אחת.

התואר נוצר בתקופה שבה הכתר היה מדלג על בנות המשפחה לטובת האחים שלהן. התואר נוצר ב-1642 בהשראת התואר הצרפתי "Madame Royale" שניתן לבת הבכורה של מלך צרפת.

בהתאם, התואר "הנסיכה המלכותית" ניתן לבת הבכורה של המלך. הנסיכה המלכותית לא מאבדת את התואר עם החלפת המלך, אלא הוא נשאר איתה עד סוף חייה. זאת גם הסיבה שהמלכה אליזבת לא היתה מעולם "הנסיכה המלכותית": בילדותה התואר הזה השתייך לדודתה, הנסיכה מרי – שהיתה הבת היחידה של סבא שלה המלך ג'ורג' החמישי.

הנסיכה המלכותית מרי נפטרה ב-1965. מעבר התואר לא קרה אוטומטית. הנסיכה אן קיבלה את התואר רק ב-1987, כשהיתה בת 37.

3. כל האחים שלה עוקפים אותה בתור לכתר

עד 2013 סדר הירושה קבע שאחים עוקפים את האחיות שלהם בתור לכתר. כל מלכה שהיתה לאנגליה הוכתרה ככזאת בגלל שלא היו לה אחים.

עד סדר הירושה לכתר עובד כך: כל הצאצאים של המלך לפי סדר הילודה (עד 2013 – בנים לפני בנות) ואז הילדים שלהם. בכל פעם שלמישהו נולד ילד – כל מי שמתחתיו יורדים במיקום.

כמו שכל הילדים של הנסיך וויליאם מקדימים את אחיו הנסיך הארי – ככה כל הילדים של האחים של הנסיכה אן (כולל ילדות) – הקדימו אותה.

זה אומר שכדי שהיא תהיה מלכה במקום צ'ארלס, לא רק צ'ארלס צריך היה ללכת – אלא גם שני האחים הצעירים שלה אנדרו ואדוארד, וגם הילדים שלהם.

השינוי בסדר הירושה לכתר התרחש סביב ההריון הראשון של קייט, אשתו של הנסיך וויליאם אך הוא לא חל בדיעבד אלא רק על נסיכות ונסיכים שנולדו החל מ-2013.

סדר הירושה לכתר הבריטי
סדר הירושה לכתר הבריטי אחרי לכתה של המלכה אליזבת

4. לילדים שלה אין תואר מלכותי

יש לה שני ילדים מנישואיה הראשונים לספורטאי מארק פיליפס: פיטר וזארה (שנקראת ככה כמחווה למוצא היווני של אבא שלה ומשמעו "זורחת כמו השחר").

לילדים שלה, כמו גם לבעלה לשעבר, אין תואר שכן תארי אצולה עוברים דרך האבא. עם נישואיה למארק פיליס המלכה הציעה לו תואר אצולה. אן סירבה כי רצתה לתת לילדים שלה חיים נורמליים בלי מחוייבות מלכותית.

הבת שלה, זארה, היא רוכבת על סוסים ואף זכתה במדליית כסף באולימפיאדה ברכיבה על סוסים בשנת 2012. את המדליה העניקה לה הנסיכה אן, שבעצמה ייצגה את אנגליה באולימפיאדה.

בראיון אמר הבן שלה פיטר שהוא היחיד במשפחה השאין לו מדליה אולימפית, ושהוא למד להשלים עם זה.

5. היא נשואה בשנית

היא נשואה בשנית לטימותי לורנס (בתמונה למעלה), שצעיר ממנה בשש שנים. הם הכירו כשלורנס היה ה-Equerry של אמא שלה. מדובר בסוג של מזכיר במשרת אמון. אם זה מזכיר למישהו משהו, זה הסיפור של הנסיכה מרגרט, אחותה של המלכה אליזבת:

הנסיכה מרגרט, אחותה הצעירה של המלכה אליזבת, שרצתה להינשא לפיטר טאונסנד, שהיה האקוורי של אבא שלה. הוא היה מבוגר ממנה בהרבה וגרוש, ובנורמות של אותה תקופה זה לא עבר. פער הגילאים, היעדר התואר המלכותי וכמובן הגירושין הפכו את הנישואין לרעיון רע. בני הזוג לא נישאו בסוף, והסיפור של הנסיכה אן ופיטר פיליס הוא תיקון היסטורי שמראה על הדרך שבית המלוכה עשה מאז.

לנסיכה אן ולטימותי לורנס אין ילדים משותפים. ללורנס למעשה אין ילדים כלל. בראיונות הוא אמר שפיטר וזארה, הילדים של אן, הם כמו הילדים שלו.

הנסיכה אן

6. היא לובשת מדים למרות שהיא לא שירתה בצבא

לנסיכה אן יש מינויים צבאיים סמליים, שמאפשרים לה ללבוש מדים למרות שבניגוד לאחים ולהורים שלה – היא לא שירתה בצבא.

בתמונה פה אפשר לראות אותה במדים (בצד שמאל). בקדמת התמונה נמצא אחיה המלך צ'ארלס.

אגב, בשמלת החתונה מהנישואין הראשונים שלה, הכתפיים תפורות בצורה שתזכיר דרגות. הן תחומות בשורת פנינים שידגישו את המראה ה"דרגתי".

7. המזג שלה ידוע לשמצה

חיפוש קצר בגוגל על המילים "princess anne temper" יביא לכמעט 2 מליון תוצאות על אנקדוטות. בהקשר הזה היא הבת של אבא שלה. בזמן שהמלכה אליזבת היתה סמל לקלאסיות, אבא שלה הנסיך פיליפ היה אדם עם טמפרמנט שהרשה לעצמו להגיד דברים בוטים ולהיות גס רוח וחסר סבלנות כלפי מה שלא נראה לו.

8. היא נקראת בת המלוכה שעובדת הכי קשה

כשמדברים על ה-Hardest working royal מדברים על הנסיכה אן. בזכות כל זה, ב-1980 היא היתה מועמדת לפרס נובל.

היא הפטרונית של מעל 300 ארגונים. הנושאים שהיא ידועה בהם הוא בריאות במדינות מתפתחות (תחום שהרבה בני מלוכה עוסקים בו) וספורט (כספורטאית לשעבר בעצמה). נושאים נוספים הם מדע ובעלי מוגבלויות.

בסרט דוקומנטרי לכבוד יום הולדת 70 שלה, אחד האנשים שישבו איתה בועד האולימפי אמר שבישיבות ועד בבוקר, בעוד הוא והחברים שלו מרחמים על עצמם, הנסיכה אן כבר היתה אחרי 5 מחוייבויות מלכותיות (Royal Duties).

באותו סרט, הבת שלה זארה אמרה "ככל שהיא תמשיך לעשות יותר, היא תישאר צעירה יותר" הבן שלה פיטר פיליפס המשיך "She always says she doesn't have good role models for slowing down": היא תמיד אומרת שאין לה מודלי חיקוי טובים להאטה.

אפשר לשמוע אותם אומרים את זה כאן:

* כל האמור באתר מאניטיים הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

שיתוף

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

איך למצוא עבודה ראשונה בהייטק?

לא חייבים להיות מתכנת או מהנדס כדי למצוא עבודה בהייטק. יש המון תפקידי מעטפת אחרים. איך מוצאים עבודה ראשונה בהייטק? כמה טיפים לצבירת נסיון מקצועי וכתיבת קורות חיים רלוונטיים שיעזרו לכם להכניס רגל בדלת.

המשך קריאה »
משחת קארי אדום
אוכל

מתכון למשחת קארי אדום

משחת קארי אדום קלה להכנה, ארומטית ומלאה בטעמים. עם מצרכים שקל להשיג בחנויות אסיאתיות ומצרכים נוספים שיש בסופר הקרוב אליכם הביתה.

המשך קריאה »

לקריאה נוספת

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים