5 דברים שלא ידעתם על קייט מידלטון

קייט מידלטון היא מלכת אנגליה הבאה, כלתו של המלך צ'ארלס ואשתו של הנסיך וויליאם. הנה כמה דברים שלא ידעתם עליה:

תוכן עניינים

קייט מידלטון היא מלכת אנגליה הבאה, כלתו של המלך צ'ארלס ואשתו של הנסיך וויליאם. היא יוצאת דופן בנוף של משפחת המלוכה והנה כמה דברים שלא ידעתם עליה:

היא תהיה המלכה הראשונה שהגיע מרקע פשוט מזה 600 שנה

וויליאם הוא אריסטוקרט כחול דם מכל הצדדים. קייט בכלל לא. מהצד של אמא שלה, קייט היא נצר למשפחה של כורי פחם ומהצד של אבא גם מדובר בפשוטי עם.

המלכה האחרונה של אנגליה שהיתה מרקע פשוט היא אליזבת וודוויל (Woodville), שנישאה למלך אדוארד הרביעי באמצע המאה ה-15. עם נישואיה אבא שלה קיבל את התואר Earl Rivers ומונה כחבר במסדר הבירית. על אף שמו המגוחך, הוא מסדר הכבוד הגבוה ביותר באנגליה וקיים עד היום.

נ.ב

טעות נפוצה לחשוב שהנסיכה דיאנה היתה פשוטת עם. אבא שלה היה הרוזן (Earl) ספנסר השמיני, עם פטירתו אחיה צ'ארלס (כן, גם לאח של דיאנה קראו צ'ארלס) הפך לרוזן ספנסר התשיעי. בתור בת של רוזן, התואר של דיאנה עד לנישואיה לנסיך היה "ליידי".

היא מגיעה ממשפחה מליונרית

עם זאת, מצד אבא שלה מייקל המשפחה היתה משפחה אמידה. הוא מגיע ממשפחה אמידה והעבודה שלו בבריטיש אירווייז כקצין מבצעי טיסה (התרגום הכי טוב שמצאתי ל-flight dispatcher) אפילו הביאה את משפחת מידלטון הצעירה לרילוקיישן של כמה שנים בירדן.

אבל עם כל הכבוד לאבא מייקל מידלטון, זאת היתה אמא קרול מידלטון שהפכה את המשפחה למיליונרים לפני שהיתה בת 40.

נ.ב

אפרופו ירדן, המקום נשאר יקר לליבה. את תמונת כרטיס הברכה של חג המולד 2021, עיטרה תמונה משפחתית מפטרה.

היא ו-וויליאם התחתנו אחרי עשור ביחד

וויליאם וקייט הכירו (כנראה) בתיכון, כשהסתובבו בחוגים חברתיים דומים. כשוויליאם הודיע שהוא נרשם לסיינט אנדרו'ז קולג' היא שינתה את ההעדפה שלה והתקבלה לקולג' ההוא. לא מדובר בעניין של מה בכך, כי ברגע שההודעה התפרסמה, כמות הבקשות להירשם לסיינט אנדרו'ז נסקה. הנסיך וויליאם עשה להם יח"צ מהחלומות.

בשנה השנייה ללימודיהם, וויליאם הזמין אותה כחלק מקבוצת חברים מצומצמת לחלוק איתו מגורים, שכן המגורים שלו הצריכו אבטחה מיוחדת.

לקח להם זמן לצאת לאור כזוג, ועוד יותר זמן להינשא, והצהובונים קראו לה Watie Katie – קייט המחכה.

עשור ההמתנה הזה נועד, כנראה, להכין אותה לתפקיד שהיא תיכנס אליו. הנסיכה דיאנה, אמא של הנסיך וויליאם, לא היתה מוכנה באמת לתפקיד. למרות שהמצלמות והקהל אהבו אותה, היא סבלה מדכאון, הפרעות אכילה ונסיונות אובדנות. אצל אחיו הנסיך הארי, בת זוג נפרדה ממנו משום שלא היתה מוכנה לאורח החיים הזה. אז אצל מלכת אנגליה לעתיד – על אחת כמה וכמה.

הם אפילו נפרדו פעם אחת, וכמו מלכה אמיתית יום אחרי הפרידה היא הלכה להתחרות בתחרות ספורט קבוצתית שהיתה רשומה אליה מראש, כאילו כלום לא קרה. וויליאם חזר על ארבע אליה, וגם למשפחה שלה, שמתוארת שוב ושוב כמשפחה חמה ומתפקדת.

נ.ב

התואר שלה הוא בתולדות האמנות. בבוא העת, קייט תהפוך למלכה הראשונה של הממלכה המאוחדת שיש לה תואר אקדמי.

רשמית, היא לא נסיכה

עם הפיכתה של קייט לנסיכה מוויילס סביר שיותר אנשים יתחילו לכנות אותה "הנסיכה קייט". אז בואו נעשה סדר: "נסיכה" הוא תואר שניתן רק למי שנולדה למשפחה הנכונה. זה תואר שאפשר להיוולד אליו או לקבל אותו בעקבות התקדמות בסדר הירושה.

שרלוט, הבת של קייט, היא נסיכה כי היא נולדה למשפחה הנכונה. קייט התחתנה עם נסיך – אבל פורמלית היא עצמה לא נסיכה. לא שזה משנה למישהו.

הנסיכה דיאנה כונתה "נסיכה" מאותה סיבה שקייט מכונה נסיכה: כי התואר הרשמי שלה היה "דיאנה, נסיכת וויילס".

נ.ב

בתעודת הלידה של הנסיך ג'ורג', הבן הבכור שלה ושל וויליאם, תחת שם האב כתוב "His Royal Highness Prince William Arthur Philip" והמקצוע שלו הוא Duke of Cambridge. אצל וויליאם, "נסיך" הוא חלק מהשם.
תחת שם האם כתוב "Catherine Elizabeth Her Royal Highness Duchess of Cambridge" ומקצוע האם הוא Princess of the United Kingdom. אצל קייט, "נסיכה" זה המקצוע, לא חלק מהשם.

התחומים שמעסיקים אותה הם ילדים, בריאות נפשית וספורט

קייט היא פטרונית של 20 ארגונים שעוסקים בספורט, בבריאות נפשית ובילדים. היא מבקרת תדיר בבתי חולים לילדים, בקורונה עסקה הרבה בנושא ודיברה עם הורים על הבריאות הנפשית של ילדיהם.

ספורט הוא נושא שמעסיק הרבה בני מלוכה, ודוגמה בולטת היא הנסיכה אן – שגם חברה בועד האולימפי של בריטניה.

בריאות נפשית הוא נושא מעניין במשפחה שהמוטו הלא רשמי שלה הוא Never complain, never explain: לעולם לא להתלונן, לעולם לא להסביר. יכול להיות שחלק מזה נובע מנישואין לגבר שגדל מול המצלמות ושאיבד את אמא שלו. יכול גם להיות שזה רוח התקופה שבה נעשה יותר מקובל לדבר על רגשות ומצב נפשי משהיה לפני כמה עשורים.

נ.ב

היא גם צלמת חובבת ומצלמת הרבה מהתמונות של הילדים שלה ושל בני המשפחה שמשוחררות לציבור. אחת התמונות היפות והמוכרות שהיא צילמה היא התמונה של המלכה אליזבת, הנסיף פיליפ, והנינים.

* כל האמור באתר מאניטיים הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

שיתוף

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

מם השקעות
כסף

אסטרטגיית ההשקעות שלנו

כל משקיע עם פז"ם של שבוע יגיד לכם שכדי להשקיע צריכה להיות לכם "אסטרטגיית השקעה", ושצריך "להיצמד לאסטרטגיה". אבל מה זה אומר בכלל ואיך מגבשים אחת?

המשך קריאה »

לקריאה נוספת

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים