איך לעשות כסף מיוטיוב – המדריך המלא

כדי להרוויח כסף מערוץ יוטיוב צריך ערוץ יוטיוב טוב וצריך אפיקי הכנסה ממנו. המדריך לאיך להביא טראפיק לערוץ וארבעה אפיקי הכנסה אפשריים ממנו.

תוכן עניינים

יש מאמר שלם באתר על איך לעשות כסף מתוכן. אני רוצה להיות יותר ספציפית ולהתמקד בפלטפורמה אחת: יוטיוב, ובאיך לעשות ממנו כסף.

הערה לפתיח

באתר המקצועי שלי, בכובע שלי כמקדמת אתרים, כתבתי מאמר שלם על איך אני עושה אופטימיזציה לערוץ יוטיוב. כולל צילומי מסך וקייס סטרדי על ערוץ היוטיוב של עידן בן הזוג של, ועוד מאמר על איך להביא יותר צפיות לערוץ היוטיוב. המטרה באופטימיזציה לערוץ יוטיוב היא להביא יותר צפיות – מבחינת זמן צפייה כולל בתכנים בערוץ, ומבחינת אנשים שונים שיצפו ובתקווה גם יעשו מנוי.

אחרי שעזרתי לעידן עם הערוץ שלו – נפתח לי התיאבון, יש לי גם ערוץ יוטיוב משלי, שהולך יפה טפו טפו. וזאת עבודה. המאמר לא מיועד לשכנע אתכם לפתוח ערוץ יוטיוב. אתם תצליחו רק בדברים שאתם נהנים מהם ואתם לא תהנו ממשהו שאתם לא רוצים לעשות.

המאמר הזה מיועד לאנשים שגם ככה רוצים או שוקלים להיות יוטיוברים (איזו מילה מוגזמת). לדבר קצת תיאום ציפיות מבחינת לוחות זמנים (אל תצפו להצלחה מיידית), מבחינת כמות העבודה הנדרשת ומבחינת הכנסות.

לא באתי להוריד לכם. אני עצמי צוברת את כל הדברים האלו לאורך הזמן. זה לא שקמתי בוקר אחד והיה לי הכל. אני גם חלק מזוג, ועידן בשלב מתקדם ממני ולכן רכש לעצמו דברים שאני משתמשת בהם.

היתרון בעבודה עם יוטיוב הוא שזה מייצר הכנסה פסיבית. זה לא שאלו הכנסות בלי מאמץ. תחקיר, צילום, עריכת וידאו, כתיבת טקסטים, העלאה, תזמון ועקביות – הם כמות נאה ומפוארת של עבודה. אבל יוטיוב מאפשרים לי להרויח כסף שלא תלוי בשעות העבודה שלי. זה אפיק הכנסה נוסף, שאם מתמידים בו – יכול ללכת ולגדול.

17 אפיקי השקעה

רעיונות ל-17 אפיקי השקעה שיגדילו לכם את ההכנסות.
חלקם יותר נגישים ופשוטים, חלקם יותר מוכרים, כמה יפתיעו אתכם.
את כולם כדאי להכיר כי כל אחת מהן היא דרך לעשות כסף.

מה צריך כדי שערוץ היוטיוב יהיה טוב?

ערוץ יוטיוב קיים

שיהיה ערוץ יוטיוב. אי אפשר לעשות כסף מיוטיוב בלי ערוץ ואי אפשר לשפר ערוץ יוטיוב לא קיים.

לדעת שתלמדו תוך כדי תנועה

אל תימנעו מפרסום רק כי לא יצאתם מקצוענים. נכון המקצוע שלכם, או התחביב שלכם? נכון אתם עכשיו יותר טובים בו משהייתם כשהתחלתם? אז גם יצירת וידאו.

דברים שלקח לי זמן ללמוד:
לדבר למצלמה ולא למסך המחשב שבו יש את התמונה שלי (מפתה יותר להסתכל על עצמי)
מה מבטל את ההד בחדר העבודה שלי (שמתי שמיכה על הרצפה במקום שטיח).
להרגיש יותר בנוח מול המצלמה ולדבר במקום להקריא
לצלם דברים בטייק אחד כי אני לא יודעת לערוך וידאו.
לעבוד עם תוכנה חינמית שהיתה לי על המחשב בשילוב עם העורך של יוטיוב
ואז ללמוד לערוך עם תוכנה בתשלום שנקראת Filmora.

את הכל עשיתי תוך כדי תנועה! מאחר שתזמנתי סרטונים גם שבועות קדימה, היו שבועות שצילמתי שני סרטונים – אבל באותו שבוע עלה סרטון ישן יותר והרבה פחות טוב, שהייתי חוטפת קצת קרינג' מלצפות בו. בכל זאת פרסמתי אותו, כי התוכן קיים. לא הייתי משתפרת אם הייתי גונזת כל סרטון שלא יצא מושלם לטעמי.

הסרטון הזה למשל הוא על נושא שבעיני הוא חשוב מאוד: היתרונות שבהשקעה. הרקע משעמם, התאורה לא משהו, אני קרובה מדי למצלמה ואני בקושי מסתכלת על המצלחה. מצד אחד, באסה. מצד שני – פרסמתי! כי זה חשוב! והיו צפיות, והיה טראפיק.

תמשיכו לפרסם

אל תפסיקו לפרסם. לוקח זמן לבנות קהל, לוקח זמן לצבור זמן צפייה ומנויים. זה יכול לקחת שנה, זה יכול גם יותר. תלוי בגודל הקהל, באורך הסרטונים, בתדירות בה הם עולים, בהאם אתם מפרסמים אותם בפרופילים שלכם ברשתות או מחכים שימצאו אתכם ביוטיוב. בלי קהל אין כסף.

אני אגיד שלהסתכל על האנליטיקס של יוטיוב כל יום ולבדוק אם המספרים עלו זה לא בריא לנפש, נורא מתסכל ומפריע לעשות דברים אחרים. אל תשאלו אותי מאיפה אני יודעת 🙁

ציוד

מצלמה; מיקרופון; תוכנת עריכה; תאורה.

ציוד אפשר לאסוף תוך כדי תנועה. לא הכל היה לנו על ההתחלה. אנשים מצלמים עם הטלפון ומחברים את הדיבורית של האוזניות כדי שהסאונד יהיה טוב – במקום לדבר למיקרופון. אני לא יודעת לעשות את הדברים האלה, אבל עושים אותם.

זה הציוד שיש לנו:

זאת המצלמה שיש לנו (לצערי לא מצאתי חצובה למצלמה באתר, אבל לתלות אותה על המחשב זה רעיון יותר טוב מחצובה); זה המיקרופון החתיך בטירוף שלנו. זאת טבעת האור (רינגלייט) שיש לנו לתאורה.

אם אתם מצלמים מהטלפון, יש מצב שהמוצר הזה יסגור לכם פינה עם חצובה ותאורה כאחד. תוכנת העריכה שלנו היא Filmora. יש עוד תוכנות, היתרון של פילמורה הוא שהיא פשוטה ואינטואיטיבית ללימוד והיא הכי זולה בקטגוריה. כמו כל אחת מתוכנות העריכה הגדולות, לכל שאלה יש עליה מלא חומר באינטרנט.

כסף מפרסומות ביוטיוב

מודל הרווח הכי ברור מהכנסות מיוטיוב הוא מוניטיזציה. כלומר כסף מהתוכן שמייצרים.

יוטיוב מרויחים כסף מהפרסומות שמפרסמים אצלם. הסיבה שאנשים צופים בפרסומות אצלם – היא התוכן שאנחנו מייצרים ביוטיוב. אין תוכן=אין פרסומות. כדי לעודד אנשים ליצור תוכן ולהעלות ליוטיוב, יוטיוב חולקים עם יוצרי התוכן חלק מההכנסות מהפרסומות.

זה לא קורה אוטומטית. כדי לבקש מיוטיוב חלק מהרווחים שלהם על התוכן שלכם צריך להגיע ל1,000 מנויים ו-4,000 שעות צפייה בתכנים שלכם. זה לא מעט. את התמונה הזאת צילמתי ב-12.11.21. זה היה בדיוק חודשיים מאז שהעליתי את הסרטון הראשון שלי שעסק בכסף. היו לי בערוץ כמה סרטונים. משהו מ-2018 שתפס יפה, איזה 7 מדריכי וורדפרס באורך של עד 5 דקות. אז התחלתי עם 67 מנויים ובערך 100 שעות צפייה. תוך חודשיים נוספו לי 330 מנויים לכמעט 400 שעות צפייה.

מוניטיזציה יוטיוב
מוניטיזציה ביוטיוב, צילום עתיק יומין מתוך הערוץ שלי

זה לא המון. העליתי סרטון כל שבוע – ביום רביעי בשבע בערב. היו שבועות שהעליתי סרטון גם ביום ראשון, כי רצית לדבר על משהו קצת אחר שהוא לא חלק מהמחזור הרגיל של השכלה פיננסית, אלא סיפורים על כסף. זה הוסיף לי מנויים ושעות צפיה.

החדשות הטובות: יש שלב שזה צובר תאוצה. ההתחלה היא החלק הכי קשה, כי המספרים זזים לאט. החוכמה היא להתמיד.

כמה כסף מרוויחים מפרסומות ביוטיוב?

הכנסה מפרסומות בערוץ יוטיוב שפונה לקהל ישראלי זה כסף קטן. 55% מכמה שהמפרסם משלם עבור צפייה בפרסומת שלו – עובר ליוטיובר. כלל האצבע בארה"ב הוא שעל 100,000 צפיות מרוויחים בערך 2,000 דולר. מאה אלף צפיות – זה מלא. בישראל ערוץ של כמה אלפי מנויים ירוויח כמה מאות שקלים בחודש מהפרסומות ויכול במצב מצויין לעלות לכמה אלפים בודדים. בגלל שעברית שפה עם מעט דוברים השוק קטן, ובגלל שהשוק קטן – יש הרבה פחות צפיות מבשווקים גדולים יותר.

כמה מרוויחים מפרסומות ביוטיוב תלוי גם במי קהל היעד של הערוץ ובתקציבי פרסום. ככל שהיוטיובר מתעסק בנושאים שהקהל שלהם מבוסס כלכלית יותר ומחפש יותר להוציא כסף – גם הפרסומות שעולות אצלו בערוץ יהיו יקרות יותר. יוטיוברים של גיימינג למשל מרוויחים מעט מפרסומות כי הקהל שלו מורכב רובו מילדים, ולילדים יש פחות כסף להוציא. לכן יש מעט תחרות ותקציבי פרסום נמוכים יותר עליו. יוטיוברים פיננסיים מרוויחים יחסית הרבה.

שיתופי פעולה

"שיתופי פעולה" הוא מצב שבו היוטיובר מספק את הבמה שלו כדי לשווק מוצר – תמורת תשלום. לשיתופי פעולה יש שני מודלים עיקריים:

חסויות

זה יכול להיות וידאו בחסות (sponsorship באנגלית). במצב הזה אתם מייצרים תוכן בהתאם לסיכום עם הספונסר. זה יכול להיות תוכן על מה שבא לכם, תוכן על נושא שקשור למוצר או כל דבר שיעלה בהסכם מולו. אתם מקבלים תשלום בתור פרזנטורים. במקרים נדירים מול משווקים חזקים מאוד, אפשר להוסיף לזה אחוזים על סגירות. בר רפאלי למשל עשתה את זה כחלק מההסכם שלה עם הודי'ז, אבל זה כבר מרחיק לכת.

בארץ לצערנו זה עוד לא ממש קיים.

מכירת לידים או תשלום לפי סגירות

מודל נוסף של שיתוף פעולה הוא פרסום תוכן על מה שבא לכם, לא בחסות, ופרסום של מוצר כלשהו. במצב הזה אתם יכולים לקבל תשלום או עבור לידים, או עבור מכירות שמתבצעות בפועל. כשמדובר בשירות, המודל המקובל הוא מכירות לידים. ככה יש לכם נתונים מלאים על מי השאיר פרטים ואתם לא תלוים בלעדית בדאטה של הגוף שמכרתם לו לידים. אתם גם לא תלוים באיכות אנשי המכירות.

לא תמיד תצליחו לקבל תשלום עבור לידים ולא עבור סגירות, בעיקר בהתחלה. יכול להיתו שבהתחלה תתחילו מלקבל עמלה רק על סגירות. זה יותר טוב מכלום.

לעשות כסף מיוטיוב

איפה למצוא שיתופי פעולה

שיתוף הפעולה יהיה בדרך כלל עם גוף שקשור למה שאתם מספרים עליו.

אל תחכו שיפנו אליכם. במקום זה, אל תפחדו ליזום. את שיתוף הפעולה הראשון שלי אני יזמתי. זה היה עם סוכנות הפיננסים שבה אני מנהלת את הפנסיה, קופת הגמל להשקעה ואת קרן ההשתלמות שלי ושל עידן. פניתי אליהם, אמרתי שיש לי אתר וערוץ יוטיוב שקשורים להתנהלות כלכלית, ושעכשיו סוף שנת המס ואני אשמח לא רק לספר לאנשים למה חשוב לעשות את זה בסוף שנה – אלא גם להפנות אליהם. הם הסכימו.

בעסקים קטנים יש יותר עם מי לדבר מבחברות גדולות. בטח אם מכירים אתכם כלקוחות בעסק הזה. חשוב שתהיו לקוחות שלהם ותכירו אותם קודם. אם אתם ממליצים עליהם ושמים עליהם את השם שלכם – כדאי שהם לא יעשו לכם פאדיחות מול הקהל שסומך עליכם.

לכו על שירות או מוצר שאתם מכירים וקשור לתוכן של הערוץ שלכם. זה יכול להיות מישהו שמספק שירותים משלימים לקהל שלכם, או גוף שמעביר ידע, או מישהו שאתם משתמשים במוצר/שירות שלו ונהנים.

חשוב לזכור: אתם לא חייבים להיות עם קהל של עשרות אלפים. גם מיקרו-משפיענים, אנשים שיש להם קהל קטן אבל נאמן, הם אפיק שיווק טוב. לפעמים אפילו טוב יותר ממשפיענים עם קהל של עשרות אלפים ויותר. לא כל החברות יסכימו עם זה ויש כאלה שלפני שיש כמה אלפים או עשרות אלפים – לא ידברו איתכם. אבל יש גם כאלה שכן.

קישורי שותפים

קישורי שותפים, שנקראים גם קישורי אפיליאציה (affiliate marketing) עובדים בשיטה לפיה על כל רכישה שמתבצעת דרך הקישור שלכם – אתם מרויחים עמלה. יש המון תוכנות שמאפשרות את זה, ושירותים לעסקים. יש פחות שירותים ומוצרים לצרכן הביתי (להבדיל מהעסקי).

עם זאת, זה קיים. אני מוצאת תוכניות כאלה כשאני מחפשת שמות של חברות שאני אוהבת עם המילים "קישור שותפים" או "שיווק שותפים" בגוגל. אם אין כזה – אני פונה בעצמי ומציעה. לפעמים זה גם עובד לי.

כמו שכתבתי בסעיף הקודם: אל תהססו לפנות.

יוטיוב כאפיק שיווק עצמי

עוד דרך להגדיל הכנסות באמצעות יוטיוב היא לשווק את, ובכן, עצמכם. בזכות ערוץ היוטיוב של מאניטיים, הזמינו אותי להרצות על התנהלות כלכלית. אני משתמשת בו כדי לשווק את הקורס הדיגיטלי שלי על ניהול עוסק למתחילים. אנשי מקצוע עושים ערוצי יוטיוב מקצועיים על תחום העיסוק שלהם ומקבלים לידים מזה.

אלו לידים איכותיים שמכירים אתכם ויודעים מה אתם יודעים לעשות ולמה אתם, וגם במה לרכוש את המוצרים שלכם: מוצרי המידע או מוצרים פיזיים.

כדאי לדעת שזה לוקח זמן

כל דרך להרוויח כסף מתוכן היא איטית ומצריכה סבלנות. התכנים הראשונים שתיצרו יהיו הכי קשים והתגמול יהיה הכי דחיית סיפוקים.

העבודה שלי היא קידום אורגני בגוגל, שזאת עבודה שכולה תוכן ודחיית סיפוקים. כלל האצבע שלי הוא שלוקח לאתר לפחות ארבעה חודשים להראות תוצאות, ואם זה אתר חדש – יכולה גם בכיף לקחת לו שנה להתרומם.

ערוץ יוטיוב הוא סיפור דומה. אני כותבת את השורות האלו חצי שנה אחרי שהתחלתי ליצור סרטונים לערוץ שלי בעקביות ואני על פחות מ-600 מנויים ו-900 שעות צפייה (מתוך 1,000 מנויים ו-4,000 שעות צפייה למוניטיזציה). אבל זה לא מאיים עלי. אני יוצרת סרטונים כדי שיהיה לאנשים יותר במה לצפות ויותר סיבה להכיר אותי.

אם יש לכם רבעה שעה פנויה (או פחות על מהירות גבוהה) – יש את הסרטון המעולה הזה של נאור התוכניסט: תוך כמה זמן תרוויחו מתוכן. אם אין לכם רבע שעה, אתם יכולים גם לקרוא את הגרסה הכתובה של תוך כמה זמן אפשר להרוויח מתוכן. האיש יודע על מה הוא מדבר ואני מסכימה עם כל מילה שלו פה.

ממה יוטיוברים מרוויחים כסף?

מפרסומות בסרטונים, משיתופי פעולה, מקישורי שותפים ומשיווק עצמי של העסק שלהם דרך ערוץ היוטיוב.

מה צריך שיהיה בשביל להקים ערוץ יוטיוב ולהרוויח ממנו כסף?

צריך סבלנות וזמן להשקיע בתוכן ולעשות תהליך למידה – ולדעת שלא נהיים יוטיוברים מדהימים ביום אחד וזה לוקח זמן. צריך גם ציוד- מצלמה; מיקרופון; תוכנת עריכה; תאורה. חלק מהציוד אפשר לאלתר ולשדרג תוך כדי.

* כל האמור באתר מאניטיים הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

שיתוף

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

טג' שיכר דבש אתיופי
אוכל

טג' – שיכר דבש אתיופי

טֵג' הוא שיכר דבש אתיופי, שכולל כשות כמו בבירה. יש בו גם סוכר שתוסס לאלכוהול. הריח שלו מזכיר ריח של בירה, והטעם – דבש עם קצת מרירות.

המשך קריאה »

לקריאה נוספת

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים