לאן נעלמה קייט?

קייט לא נראתה בציבור מאז כריסמס. איפה היא? מה אנחנו יודעות, מה לא ידוע, ומי מרוויח ממידע חסר? בואו נדבר על איפה קייט אבל גם על משהו אחר לגמרי: קונספירציות.

תוכן עניינים

בשבועות האחרונים הרשת כמרקחה, חובבי משפחת המלוכה איבדו את זה וכולם שואלים את עצמם שאלה אחת: לאן נעלמה קייט מידלטון.

זה מביא איתו חרושת שמועות. בשביל זה אנחנו פה עם המאמר הזה שהוא הבסיס לפרק בפודקאסט "וינדזור" על משפחות מלוכה, של רונית בליי ויינגרטן ושלי.

זה הפרק להאזנה:

יוטיוב:

אפליקציות:

קודם כל עובדות. זה מה שאנחנו יודעים שקרה בוודאות:

טיימליין מקוצר:

  • 25.12.23: קייט נראית בחג המולד עם המשפחה
  • 17.1: הארמון משחרר הודעה על האשפוז של קייט, והיא לא תיראה בציבור עד אחרי פסחא, 31.3.24.
  • סוף פברואר: אזכרה של מלך יוון, וויליאם ביטל ברגע האחרון. אולי זה קשור.
  • 4.3: פפראצי של קייט במשקפי שמש באוטו, אמא שלה נוהגת
  • 10.3 מתפרסמת תמונה משפחתית שלהם ליום האם
  • 11.3 התמונה מתבררת כמרוטשת מאוד ולא אותנטית
  • 13.3 פפראצי שלה עם וויליאם באוטו
  • 31.3 תאריך חזרה משוער (לכל המוקדם)

ובהרחבה:

הפוסט והפרק שוחררו ב-17.3.24.
ההופעה הפומבית האחרונה של קייט היתה בחג המולד בדצמבר האחרון.
ב-17 בינואר ארמון קנזינגטון שחרר הודעה.
בשביל להבין מה זה אומר, בואו נדבר על המבנה הארגוני של בית המלוכה: בית המלוכה הוא תאגיד-על, כשכל ארמון הוא חברה או מותג בתוכו. כמו ש-LMVH הם הבעלים של כריסטיאן דיור, לואי ויטון אבל גם מותגים כמו הנסי של הוויסקי ופנטי ביוטי של ריהאנה – ככה גם הכתר. כשאומרים "ארמון קנזינגטון מודיע" – הכוונה היא לצוותים של וויליאם וקייט, וארמון בקינגהאם זה הצוות של המלך.

חזרה לקייט.
ב-17 בינואר ארמון קנזינגטון שחרר הודעה שקייט אושפזה בגלל ניתוח מתוכנן בבטן ושלא סביר שהיא תחזור לחובותייה הציבוריות לפני סוף פסחא. הם לא אמרו איזה ניתוח, רק שזה לא סרטני. הניסוח היה שהם מקווים שהציבור יבין את רצונה לשמור על כמה שיותר נורמליות עבור ילדה ושהיא מעוניינת שהמידע הרפואי האישי שלה יישאר פרטי. לכן ארמון קנזינגטון ישחרר עדכונים על שיפור במצבה הרפואי כשיהיה מידע משמעותי חדש לשחרר".
אחרי הניתוח קייט נשארה באישפוז לשבועיים (המון זמן במונחי החלמה מניתוח) והילדים לא באו לבקר אותה.

בסוף ינואר כשהיא שוחררה מאשפוז, הנסיך וויליאם יצא לאסוף את אשתו. פפראצי תפסו תמונה של שניהם יחד באוטו – אבל שוחרר לציבור רק חצי, שבו רואים את וויליאם. קייט נחתכה החוצה.

פסחא יוצא השנה ב-31 במרץ, אז זה אוטוטוטו, וככל שהמועד מתקרב – העניין גובר.

בסוף פברואר היתה אזכרה בטירת ווינדזור למלך יוון לשעבר, קונסטנטין. עם נוכחות מלכותית מרשימה מכל רחבי אירופה. המלך קונסטנטין היה סנדק של הנסיך וויליאם, והוא קרוב משפחה שלו מצד סבא הנסיך פיליפ. וויליאם ביטל את השתתפותו ביום האירוע ולא נתן סיבה.

ב-4 במרץ יצאה תמונת פפראצי של קייט במשקפי שמש יושבת באוטו כשאמא שלה נוהגת.

ב-10 במרץ, יום האם, הארמון שחרר תמונה ראשונה שלה מאז דצמבר. היא יושבת והילדים שלה לידה. התמונה שחררה עניין עצום, אבל אז מומחים גדולים מאיתנו זיהו שיש בעיות בעריכה שלה.
סוכנות ידיעות שהתמונה הופצה דרכן, כמו רויטרז ו-AP, אמרו שהתמונה עברה יותר מדי שינויים והסירו אותה מהמאגר.

ב-11 במרץ קייט בכבודה ובעצמה שחררה התנצלות, אמרה שהיא ערכה את התמונה בעצמה כצלמת חובבת. ב-CNN ראיינו מומחה למניפולציות בתמונות מ-MIT שאמר שלא סביר שבמקור זאת היתה תמונה אחת, אלא שזה יותר כמו קולאז' מתמונות אמיתיות.

יומיים אח"כ היה פפראצי שלה באוטו עם וויליאם. הוא נסע לאירוע, היא לא היתה, בארמון אמרו שהיא נסעה לפגישה רפואית.

עד כאן העובדות.
מכאן ואילך אנשים משלימים את הסיפור בקונספירציות כיד הדמיון הטובה עליהם.

אלה התמונות האחרונה של קייט באינסטגרם המלכותי, כמה ימים לפני שנראתה לאחרונה בציבור.

קונספירציות ומילוי החללים:

כל קונספירציה טובה צריכה כמה דברים:

  1. התבססות על עובדות קיימות
  2. השלמת מידע חסר
  3. חוסר אמון בממסד שיספק את ההסבר הנכון

ככל שהשאלה יותר בוערת וההתבססות על העובדות הקיימות יותר אמינה; וככל שיש פחות אמון בממסד שאמור לספק את התשובה שהוא אכן אמין ודובר אמת – ככה לקונספירציה יש יותר סיכוי להצליח.

השאלה הבוערת שהקונספירציות מנסות להשלים היא "מה קרה לקייט". איזה הליך רפואי זה ומה הוביל אליו.

הטענה הראשונה היא שזה קשור להפרעות האכילה של קייט. הטענה על הפרעות אכילה מתבססת על עובדות: קייט מאוד רזה. המידע שהיא מנסה להשלים היא איך היא כל כך רזה? יותר מאמא שלה, יותר מאחותה,
אורח חיים ספורטיבי זה בסדר, גנטיקה זה לא מספיק, פלסטיקה זה בסדר, אבל חייב להיות שם עוד משהו. מדברים על דיטאות אגרסיביות, ואולי על הנזק שהם גרמו.

יש גם טענה שהיא מתה, וטענה שוויליאם מכה אותה וגרם לה לפגיעה מוחית. זה מתיישב על הקומון-נולג' על המזג החם של וויליאם, שהועצם בספר של אח שלו, ספייר.

עוד טענה קושרת בין ההתאבדות של תומס קינגסטון, בעלה של בת דודה של המלך צ'ארלס, להיעדרות. הם קרובים בגיל ולקייט ולו היה רומן. משזה התגלה הוא ניסה להתאבד והצליח, היא ניסתה ולא הצליח.

הסיפור שרץ עכשיו הוא מופרך אבל ג'וסי במידה שמי שרואה ברויאלז ריאלטי טראשי נורא נהנה להאמין בו: קייט ניסתה להתאבד בעקבות רומן של בעלה הנסיך וויליאם, לרבות ילדה מחוץ לנישואין.

השאלה אם היא מתאוששת מנסיון אובדנות, מכינים את הקרקע לגירושין או גם וגם.

בשביל זה העלו סיפור מהאוב: לקייט היתה חברה בשם רוז האנבורי שגם התחתנה בחוגי אצולה. הסיפור הוא שהחברות נגמרה בגלל שמועה על רומן שלה עם וויליאם. כשקייט עימתה אותה עם זה, הוא צחק וראמר שזה לא קרה. כמובן שמשפחת המלוכה לא התייחסה לזה אף פעם למעט לבדוק אם יש מה לתבוע, וכמובן שלא היה שום פולאאוט וקייט ורוז בסדר.

איך מפריכים קונספירציה?

יש שתי דרכים טובות להפריך קונספירציות:
האחת היא הטענה הקבועה שצריך המון המון שומרי סוד כדי לשמור בסוד על כל הקונספירציה. ככל שהיא יותר מתוחכמת – צריך יותר אנשים שישמרו את הסוד.

הדרך השניה היא מידע אמין מגורמים אמינים על מה כן קרה. כלומר: הסבר נגדי ואמון בממסד.

בשני המקרים בית המלוכה נפל. חוסר הרצון שלהם להסביר, ושמירת הסוד הקבועה שלהם אבל בהיקף יוצא דופן – מונעים איזושהי הפרכה אמינה של הקונספירציות.
האם הם צריכים לספק מידע? לא. קייט היא אמנם סמל שלטון ודמות ציבורית שבמידה מסויימת שייכת לעם – אבל היא גם אדם פרטי, ויש גבול מה היא חייבת לציבור. אבל המחיר של השמירה הזאת על הפרטיות היא קונספירציות.

למה מפיצים קונספירציות?

מה יוצא לאנשים מלהמציא, לשפר או להדהד סיפורים כאלה בכלי תקשורת וברשתות חברתיות?

פה אני מחברת בין רויאלז, שהוא התחביב שלי, לאיך לעשות כסף מהאינטרנט, שזה חלק מהמקצוע שלי (אני עושה SEO, שזה קידום אתרים בגוגל. אחד מענפי השיווק הדיגיטלי).

טראפיק, ומכאן כסף: יותר סיפורים סנסציוניים אומר יותר אנשים שמקליקים, כי אנחנו יהודים פשוטים. קוראים קליקבייט, שומעים גראצ'קע, רואים תמונה של קייט – ונכנסים.
ואז נתוני הטראפיק והאנגייג'מנט עולים וזה כבר מיתרגם לכסף. בין הדרכים הנפוצות לתרגם טראפיק לכסף: שיתופי פעולה מסחריים, הקלקות על מודעות, עמלות אפיליאט.
פרנסה של לא מעט משקי בית נהנתה בשבועות האחרונים ממצבה הרפואי של קייט.

באה משפיענית לחברה ואומרת "יש לי 65 אלף עוקבים" או "יש לי 200 אלף עוקבים", והם שייכים לדמוגרפיה הזאת והזאת ויש שיעור מעורבות גבוה עם התוכן שלי; בא אתר ואומר "אני מגזין ויש לי 20 אלף כניסות בחודש רובן מקהל זה וזה" – גם למשפיענית וגם לאתר יש שטח פרסום ששווה כסף.

בהנחה שלא הכל מזימה של הביג-קראון להסתיר מאיתנו את האמת המזעזעת ולטמטם את הציבור בסיפורים הזויים, מי שמפיצים את זה נהנים מהרייטינג ומהכסף שזה מביא איתו, ואם הם מאמינים לסיפורים ההזויים האלה, הם אולי גם קצת מטומטמים בעצמם.

* כל האמור באתר מאניטיים הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

שיתוף

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

פטריות צדף מערכה
גידול פטריות מאכל

מתי קוטפים פטריות צדף?

מרגע שפטריות הצדף התחילו לגדול, לוקח בדרך כלל 5-7 ימים עד שאפשר לקטוף אותן. איך תזהו שהגיע הזמן ומה עושים אם נזכרתם לקטוף אותן באיחור?

המשך קריאה »
תמונת הנושא של הפודקאסט
כסף

Y now

איך לומדים על כסף באווירה טובה, בלי להיבהל מחוסר הידע בנושא? זו השאלה שאיתה מתמודדים רבים מדור הY, והפודקאסט הוא הזדמנות בשבילכם לפתור זאת.

המשך קריאה »

לקריאה נוספת

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים