עובדות כלכליות שלא ידעתם על הנסיכה דיאנה

הנה כמה דברים שבטוח לא ידעתם על הנסיכה דיאנה. כולל בכמה נמכרה "שמלת הנקמה", כמה קיבלה בהסכם הגירושין עם צ'ארלס, הרקע הכלכלי של המשפחה שלה ועוד:

תוכן עניינים

הנסיכה דיאנה היא אחת הדמויות הפופולריות בעולם, גם כמעט 3 עשורים אחרי מותה. היא היתה אדם נגיש במוסד מרוחק והשתמשה בכוח שלה כדי להסב את תשומת הלב שלנו לנושאים שיותר קל לא להסתכל עליהם.

בתחתית הפוסט יש הרחבה: הרצאה של 40 דקות על הסיפור שלה. אם קריאה לא מעניינת אתכם, אתם יכולים לקפוץ אליו ישירות.

היא באה מרקע אריסטוקרטי המון כסף

מרביתנו מתחתנים עם אנשים מרקע חברתי וכלכלי דומה לשלנו. בין הנסיכה דיאנה לנסיך צ'ארלס אמנם הפרידו 19 שנה, אבל הרקע שלהם היה מאוד דומה.

כן, היא עבדה כמטפלת לילדים. כן, היא גרה בדירת שותפות. אבל היא גרה בדירת שותפות באחד האזורים הכי יקרים של לונדון (שהיא אחת הערים היקרות בעולם)

על משפחת ספנסר

הנסיכה דיאנה היא בת למשפחת ספנסר, משפחת אצולה עם אילן יוחסין עד המאה ה-15. המשפחה החלה את צבירת ההון שלה מעסקי הכבשים ומאז לא איבדה את ההון.

עוד שם מוכר מאוד שיצא ממשפחת ספנסר הוא ווינסטון צ'רצ'יל, שאמא שלו אבא שלו היא ספנסר.

משפחות ווינזדור וספנסר היו קשורות הרבה לפני שדיאנה וצ'ארלס נישאו. הנה כמה קשרים משנות החמישים עד השבעים:

  • המלכה אליזבת נכחה בחתונה של ההורים של דיאנה
  • היא היתה סדנקית של צ'ארלס, אחיה הצעיר של דיאנה והיום ארל ספנסר התשיעי
  • הנסיכה גדלה מספר שנים באחוזה בבעלות הכתר, בזמן שאבא שלה היה מזכיר של המלכה
  • בילדותם, הנסיכה דיאנה היתה משחקת עם האחים הקטנים של צ'ארלס – אנדרו ואדוארד, שיותר קרובים אליה בגיל מצ'ארלס;
  • הנסיך צ'ארלס יצא עם שרה, אחותה הגדולה של דיאנה (בתמונה).

נ.ב

האחוזה של משפחת ספנסר נקראת אלתורפ (Althorp). היא נבנתה במאה ה-14 ונקנתה על ידי המשפחה ב1508. היא נקרא על שם הכפר שהיה במקום כשהיא נבנתה, והשטח שלה הוא 52 קמ"ר.

הקבר של דיאנה הוא במרכז האגם העגול שאתם רואים בתחתית התמונה. הוא לא פתוח לקהל אבל יש פינת הנצחה אחרת באחוזה שפתוחה לקהל הרחב.

היא התחתנה עם המון כסף

למרות שמשפחת ספנסר היא משפחה עשירה ואריסטוקרטית שהונה מוערך ב-154 מליון דולר, זה לא קרוב להיות כוחות עם משפחת המלוכה.

ההון האישי של המונרך (בלבד!) מוערך ב500 מליון דולר, וזה עוד לפני גישה לנכסי הכתר, הוצאות שהמדינה מממנת ועוד נדל"ן.

הפער הכלכלי היה בולט במיוחד אחרי הפרידה של צ'ארלס ודיאנה, כשצ'ארלס יכל לקחת את הילדים לפעילויות פרטיות רחוק מעיני הפפראצי בנכסים הרבים של המשפחה. דיאנה מתוך אידאולוגיה לקחה אותם יותר לפעילויות שבני אדם רגילים עושים, אבל גם לא היתה לה גישה לכל כך הרבה שטח פרטי.

נ.ב

טבעת האירוסין של הנסיכה דיאנה עלתה לפי הערכות 47-65 אלף פאונד (הקבלה על הרכישה מן הסתם לא הוצגה לציבור). היום השווי שלה מוערך ב-300-413 אלף פאונד. ההערכה הזאת מורכבת מכמה פרמטרים:

  • הערכת שווי של חומר הגלם: אין פחת על זהב ואבנים יקרות. בניגוד להרבה נכסים אחרים שהשווי שלהם יורד עם הזמן, השווי שלהן נשמר לאורך הזמן כי האיכות לא יורדת.
  • העיצוב: מאחר שלא מדובר באוסף של אבנים וזהב אלא בתכשיט, העיצוב שלו משפיע על המחיר. אגב, העיצוב הזה הוא עיצוב מאוד פופולרי בטבעות אירוסין עד היום, רק מן הסתם עם אבנים יותר קטנות.
  • זהות הבעלים שלה: אז דיאנה והיום קייט – מוסיפה לשווי שלה. טבעת זהה בכל פרמטר שנענדת על ידי אישה אלמונית – תעלה הרבה פחות.

היא התגרשה עם המון כסף

היועץ הפיננסי של הנסיך צ'ארלס, ג'פרי ביגנל, אמר שהנסיכה דיאנה לקחה לצ'ארלס "כל פני שהיה לו". זאת אמירה שאני מאמינה שגם אם היא נכונה לאותה נקודה בזמן, הוא נשאר לגור בארמון עם צוות המשרתים והעוזרים. הוא לא מכר את האוטו והבית ועבר לדירת חדר מתפוררת. למעשה, בשנים 2003-2004, ההכנסה האישית של צ'ארלס (לא כולל מה שהמדינה משלמת עליו וללא שווי הנכסים בבעלותו) היתה 28 מליון דולר, כשאפיק ההכנסה העיקרי שלו היה דוכסות קורנוול, ממנה נכנסו לו כ-21 מליון דולר בשנה.

הסכום המדוייק בהסכם הגירושין של צ'ארלס ודיאנה לא נחשף, אבל מדברים על 25-33 מליון דולר (ב-1996, כן?). מקור אחר מהניו יורק טיימס מדבר על 22.5 מליון דולר, פטורים ממס. על הסכום הזה נוספו 600,000 דולר לאחזקת המשרד שלה.

זה נשמע לנו סכום עתק, אבל אומרים שדיאנה ביקשה 75 מליון דולר, מה שאומר שהיא קיבלה בערך שליש מהכסף.

היועץ הפיננסי בניגל המשיך ואמר שביקשו ממנו להנזיל את כל ההשקעות, כדי שהוא יוכל לתת לדיאנה מזומן. הוא אומר שהוא הפסיק להיות המתכנן הפיננסי האישי שלו, כי לא נשאר לו שום עושר.

"להנזיל נכסים" או "להנזיל השקעות" אומר למכור, שכן אנשים לא מחזיקים את הכסף שלהם במזומן אלא משקיעים אותו במה שהם יכולים, כדי שכסף ישמור על הערך שלו – או עדיף, יעלה בערכו.

חוץ מהכסף המזומן, היא המשיכה לגור במה שנקרא Crown Estate, נכס נדל"ני בבעלות הכתר.

היא תרמה המון (שווה) כסף לצדקה

כל בני משפחת המלוכה הבריטית עוסקים המון בפעילויות צדקה, בפטרונות לארגוני צדקה ובמודעות לארגונים – כל חבר במשפחה והנושאים שקרובים לליבו. אצל קייט מידלטון, למשל, מדובר בבריאות נפשית ובנושאים שקשורים לילדים.

הנסיכה דיאנה נהגה להתייחס לעצמה כאל דמות הומנטרית, לא פוליטית. הפופולריות שלה הביאה את העולם לעקוב אחריה בשקיקה כשהיא חיבקה חולי איידס, מגיפה שמעט היה ידוע עליה והבהילה מאוד אנשים באותה תקופה; כשהיא נסעה ברחבי אפריקה, כשהיא לקחה את הילדים שלה וויליאם והארי לפעילויות צדקה ברחבי הממלכה. הפעילות שלה לא פסקה עם פרידתה מהנסיך צ'ארלס ותשומת הלב התקשורתית אליהן לא הפסיקה.

תשומת הלב התקשורתית הזאת שווה המון המון כסף למטרות ההומניטריות האלה.

הפעילויות ההומניטריות של הנסיכה דיאנה באפריקה קיבלו תשומת לב תקשורתית שהצליחה להרעיד גם את גיסתה, הנסיכה אן (שאפשר לקרוא עוד עליה פה). הנסיכה עסקה בפעילויות דומות, אבל התקשורת נהגה לדווח בעיקר על הטמפרמנט שלה ועל חייה האישיים ולא על פעילויות הצדקה שלה.

מכירת השמלות

הסיפור הפילנתרופי הכי מוכר על הנסיכה הוא המכירה הפומבית של השמלות שלה. את המכירה הפומבית הזאת אירגנה מורין דונקל, חברה של הנסיכה. היא התקיימה בניו יורק, באפריל 1997, חודשיים לפני שהיא נהרגה. במכירה הפומבית נמכרו 79(!) שמלות של הנסיכה.

לשים את הידיים על פריט של האישה הכי מפורסמת בעולם ואושיית אופנה בסדר הגודל שלה – היה חלום. לפני המכירה הפומבית השמלות הוצגו. דיאנה עצמה לא נכחה במכירה הפומבית, אבל היא ביקרה בתערוכת השמלות של עצמה.

חוץ מהכסף שגוייס באירוע עצמו, 3.25 מליון דולר (ב-1997, כלומר לא מנורמל לאינפליציה של היום) היא גם העלתה מודעות לארגוני הצדקה עצמם: .

השמלה הכי יקרה שנמכרה באירוע היתה השמלה בה הנסיכה רקדה עם ג'ון טרבולטה בבית הלבן. היא נמכרה ב-$290,000 

11/9/1985 Princess Diana dancing with John Travolta in Cross Hall at the White House

נ.ב

אחד הפריטים שנמכרו במכירה הפומבית היה "שמלת הנקמה" המפורסמת: שמלה שחורה קטנה שהנסיכה לבשה כמה שעות אחרי הראיון עם הנסיך צ'ארלס בו הוא הודה ברומן עם קמילה. השמלה גם נכנסה לאחת הסצנות בעונה החמישית של "הכתר".

השמלה נקנתה על ידי זוג סקוטים שתכננו להשתמש בה כדי לגייס תרומות לנושאים שקשורים לילדים. סכום המכירה: 39 אלף פאונד.

להרחבה על הנסיכה דיאנה:

והנה הרצאה של 40 דקות על הסיפור של הנסיכה דיאנה: מאיפה היא הגיעה, היחסים שלה עם צ'ארלס ועם המלכה, ומה לקחו הילדים שלה מסיפור חייה?

* כל האמור באתר מאניטיים הוא מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ. אנחנו לא יועצי השקעות, סוכני ביטוח או יועצי פנסיה, אנחנו כן אוהבים שלאנשים יש יותר כסף פנוי ושמחים לעזור בזה.

שיתוף

המלצה מסחרית לעזרה הדדית

לפתיחת חשבון מסחר באקסלנס טרייד שדורשים את ההון הכי נמוך לפתיחת תיק (20K). אני אשמח שתפתחו אותו דרך הקישור שלי. כשנרשמים דרכי מקבלים, חוץ מכל ההטבות למצטרפים חדשים, גם 100 ש"ח מתנה. להצטרפות

המלצות קריאה

אולי תאהבו גם

מאמר אקראי מהאתר. גלו משהו חדש!

חסכון לטווח קצר
כסף

אפיקי חסכון לטווח קצר

אם אתם צריכים תכנית חסכון לשבוע עד שלוש שנים ולא בטוחים במה לבחור, הנה השוואת אפיקים מומלצים לטווח הקצר לפי פרמטרים: ריבית, נזילות, עמלות ומיסים ונוחות הפקדה

המשך קריאה »

לקריאה נוספת

לאן נעלמה קייט?
הידעת
ליאור שפירא

לאן נעלמה קייט?

קייט לא נראתה בציבור מאז כריסמס. איפה היא? מה אנחנו יודעות, מה לא ידוע, ומי מרוויח ממידע חסר? בואו נדבר על איפה קייט אבל גם על משהו אחר לגמרי: קונספירציות.

קריאה נוספת >>

להגדיל חסכון ב-5 צעדים פשוטים

1. מלאו את הפרטים
2. פתחו קופת גמל להשקעה או קרן השתלמות עם הטבה בדמי הניהול
3. בנו את התמהיל המתאים לכם ביותר בעזרת היועצים של טרפז פיננסים
4. הפקידו כסף עד סוף השנה
5. הגדילו את החסכון שלכם.

ימים
שעות
דקות
שניות

עד סוף השנה

* ההטבה גם לשכירים וגם לעצמאים
** ההטבה ללא עלות מעבר לדמי הניהול

ב-31.12 נגמרת שנת המס וההפקדה מתאפסת. חבל לפספס שנה.

עוסקים פטורים? חושבים על פתיחת עוסק?

ניהול עוסק לעצמאים מתחילים